برای انتخاب یک موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تعداد فرزندان و مسائل پیرامونی یک بحث جالب و جذاب است.

به طور معمول در هر خانواده هسته ای با گسترده مرد و زن بعنوان پدر و مادر و همچنین سایر اعضای خانواده سنشان افزایش می یابد و در واقع پیر می شوند اما پیری در مورد زن ها چشم گیر است. تنوع جنسیتی به شکلهای مختلف بر روابط خانواده تأثیر می گذارد و هریک بر تصور از خود اعضای خانواده تأثیر گذار است. مثلا خانواده ای که همه فرزندانش دخترند در مقایسه با خانواده ای که همه فرزندانش پسرند یا هم پسرند و هم دختر، بیشتر در معرض ناسازگاری قرار می گیرد.

چنانچه پسرها مسلط شوند، خواهرهایشان را اذیت می کنند و به آنها زورگو می گویند. روابط ناسازگار نه تنها بر جو خانه تأثیر می گذارند؛ بلکه بر الگوهای شخصیتی همه اعضای خانواده نیز تأثیر می گذارند. از عواقب فراگیر، روابط ناسازگار بین خواهر و برادرها این است که الگوهای ناسازگاری تثبیت و دائمی می شود. عدم ناسازگاری در روابط بین خواهر و برادرها بر شخصیت کودکان و نوجوانان نیز تأثیر می گذارد. پسرها بویژه چنانچه از خواهرهایشان بزرگتر باشند، خواهرهایشان را تشویق و حمایت می کنند. در نتیجه دخترها یاد می گیرند که اعتماد به نفس و صبر و تحمل بیشتری داشته باشند بدون اینکه به خود آسیب برسانند با خود را اذیت کنند. پسرهایی که خواهرهای بزرگتر دارند بیشتر آرام و گوشه گیر هستند و بیشتر بر دیگران وابسته هستند تا بر خودشان. چنانچه برادرهای بزرگتری داشته باشند اعتماد به نفس و صبر و تحملشان بیشتر و وابستگیشان کمتر می شود.

پسرهایی که در خانواده هایی زندگی می کنند که فرزند اولشان دختر است یا دخترها برتری دارند، در مقایسه با پسرهایی که در خانواده شان فرزند اول پسر است یا پسرها برتری دارند، زن صفت هستند. از طرفی دیگر چنانچه فرزند اول خانواده ای پسر باشد یا پسر برتری داشته باشد، دخترها در این خانواده زیرک و چابک می شوند. به عبارتی دیگر، پسرها و دخترها هر دو دوست دارند با خواهر برادرهایی که در خانواده اهمیت بیشتری دارند به دلیل ترتيب فرزندان و وضعیت خانوادگی همسان باشند. از آنجایی که معلمان مقطع ابتدایی زن هستند، بنابراین سالهای اولیه در خانه، افراد مؤنث برتری دارند. مادرها - مادربزرگها و پرستاران زن. حتی زمانی که پدر در خانه است مراقبت از کودک به عهده زن ها است. تحت چنین شرایطی، بسیاری از پسرها از نظر ویژگیهای شخصیتی بیشتر شبیه زنان هستند تا مردان.

چنانچه در پی یافتن یک موضوع جدید برای پایان نامه روانشناسی درباره تعداد فرزندان هستید از خدمات ما می توانید استفاده کنید.