در صورتی که برای انجام پایان نامه روانشناسی به دنبال موضوعی جدید می گردید می توانید با موضوع برچسب زنی کار خود را شروع کنید.

چهارچوب دهی مجدد و یا برچسب زدن مجدد یکی از فنون مورد استفاده برای تغییر معانی منفی به معانی مثبت است و شامل تغییر چهارچوب های متضادی است که از یک رویداد ارائه می شود.

به عبارت دیگر چهارچوب دهی مجدد، تغيير معانی و ارزش وقایع بدون تغییر واقعیات است (پالینو و مک گریدی ۱۹۷۸؛ شرمن و فردمن، ۱۹۸۶؛ یانگ، ۲۰۰۱) بعد از مشاهده زبان، جهان بینی و حل مشکل زوج ها، درمانگر می تواند اطلاعاتی را درباره الگوهای رفتاری متفاوت، بافت و زمينه مثبتی که زوج ها می توانند به طور متفاوت به آن بپردازند، ارائه دهد.

مرور راه های دیگر می تواند ممکن های جدیدی را ارائه دهد و به زوج کمک نماید که درباره موضوع به طور متفاوت فکر و احساس نمایند.

در واقع، این مسأله ممکن است شروعی برای خوش بینی در موقعیت های آتی باشد (مونز، ۲۰۰۱) به طور قابل توجه ای، رفتاری که چهارچوب دهی مجدد می شود، شبیه رفتاری است که زوج به عنوان تعریفی از نشانه مشکل ارائه می دهند.

برای مثال زوجی برای درمان اقدام می کند، به دلیل این که آنها درگیر نزاع شدیدی هستند، اگر درمانگر به آنها بگوید «هر دوی شما باید مقداری نسبت به عضو دیگر علاقه مند و مهربان باشید، زیرا نزاع های شما شدید هستند»، آن ها می توانند مشکل را به طور متفاوتی ببینند با چهارچوب دهی مجدد وقایع، در صورتی که زوج علاقه و مهربانی را به روش های متفاوتی نشان دهند، چیزهای تعجب برانگیزی را ممکن می سازند.

تعیین این روش ها می تواند به عنوان هدف درمان و تلاش های مثبت و کارسازی برای حل مشكل تلقی شود.

در مثالی دیگر، چهارچوب دهی مجدد مثبت در مورد کریستوف و کليست نشان داده شده است.

کریستوف از این مسأله که وقتی آن دو با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند، کليست شروع به آشپزی می کند، شکایت دارد.

وقتی که کلیست آشپزی می کند، کریستوف بیشتر دلخور و ناراحت می شود.