همدلی یک متغیر قابل توجه برای انتخاب موضوع جدید است که پیشنهاد ما برای موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی ارشد یا دکتری کار کردن در این حوزه است.

همدلی میان زوجین بحثی مفصل در مشاوره و روانشناسی است. همسر ممکن است به سادگی به جای حفظ دیوار همدلی، در سطحی بهینه کنترل کند که چه میزان از خودش را در دسترس همسرش قرار دهد. ایرن استيور (۱۹۹۷) این شیوه را «راهبردهای عدم پیوند» نام گذاری کرده است (یعنی افشای تنها آن بخش از قسمتهای خود که قابل قبول است و نشان ندادن بخشهای غیرقابل قبول خود به منظور حفظ پیوند). مشکل این راهبرد آن است که از کیفیت پیوند صمیمانه می کاهد. چون احتمالا فردی که بخش هایی از وجود خود را مخفی می دارد نمیتواند به طور کامل احساس دوست داشتنی بودن و پذیرش کند؛ بنابراین این راهبرد برای حفاظت از خود در حیطه عزت نفس، دغدغه های تازه ای را در حیطه دلبستگی موجب شده و فرد را دچار گرفتاری می کند. افراد بالغی که قادر به حفظ سطح بالایی از صمیمیت هستند، غالبأ قادر به ایجاد دیوار همدلی اند، اما نوع این دیوار از آن نوعی که افراد را در خارج نگه می دارد، نمی باشد. به طور ساده این یک توانایی اصلاح شده برای کنترل همنوایی (رزونانس) عاطفی و استفاده از آن به شیوهای افتراقی است.

همه ما ناچار به ياد گرفتن استفاده از دیوار همدلی در دوران کودکی هستیم وگرنه به طور مداوم باسيل هیجان های دیگران مواجه می شویم. بخشی از ایجاد رابطه صمیمانه، پایین آوردن دیوار همدلی است و برای بسیاری از افراد بخشی از حفظ رابطه صمیمانه، قادر بودن به ایجاد دیوار همدلی در مواقع لزوم است، البته بدون متوقف ساختن توجه و دغدغه نسبت به همسر یکی از کلیدهای صمیمیت، توانایی ایجاد دیوار همدلی و در عین حال حفظ توجه و نزدیکی نسبت به همسر میباشد. این مطلب نشان میدهد که صمیمیت به معنای باز بودن کامل و بدون حد نمی باشد. دیوارهای همدلی می توانند به همسران برای کنترل شرم کمک کرده و به آنها این امکان را بدهد که به جای واکنش نشان دادن به تجربه عاطفی همسران خود، بر تجربه عاطفی خود تمرکز حاصل کنند. این حیطه خاص از آسیب پذیری در حیطه عزت نفس، منبع اولیه بیشتر مشکلات ارتباطی قلمداد می گردد. در صورت پرداخته نشدن صحیح به این مشکلات آنها به سرعت به حیطه دلبستگی سرایت می یابند. در فصل بعد نشان خواهیم داد که چرا هیجان شرم از قدرت بالا برای از هم پاشیدن صمیمیت برخوردار است.

چهت مشاوره برای پیشنهاد موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی در مورد همدلی و انجام حرفه ای پروپوزال با ما در ارتباط باشید.