« در دهه ی 1950، این نتیجه گیری ها متداول شدند [ که ] زبان و منطق را به مثابه ی نظام هایی قراردادی و درونیو نه ابزارهای مبتنی بر واقعیت و عینی آگاهی- در نظر گرفتند....
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
86 صفحه
کد:
269 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

« در دهه ی 1950، این نتیجه گیری ها متداول شدند [ که ] زبان و منطق را به مثابه ی نظام هایی قراردادی و درونیو نه ابزارهای مبتنی بر واقعیت و عینی آگاهی- در نظر گرفتند.... قواعد منطق و دستور زبان به اندازه ی سایر قراردادها می توانند متغیر باشند، مانند احوال پرسی که از دست دادن و در آغوش گرفتن تا به هم ساییدن بینی متغیرند بین هیچ شکلی از احوال پرسی یا نظام منطق به طور عینی درست تر از سایر شکل ها نیست».( همان)

در آثار موسوی و اختصاری تعداد ابیاتی که فعل یا دیگر اجزای جمله از لحاظ نحوی صحیح به کار نرفته اند،این ابیات به ویژه در شعرموسوی بسیار فراوان است و همین در هم ریختگی اجزای جمله و بی تناسبی ها یکی عوامل پیچیدگی نظمی و معنای شعر اوست. و در آوردن همه ی این ابیات یعنی آوردن حجم بسیاری از اشعار او برای نمونه در این بخش پس ساختمان دستوری بی سر و سامان و پیچیده باعث شده خواننده برای فهم برخی از ابیات با تعقیدهای خالی از ضرورت مواجه شود. همین مسئله مخاطب را دچار سر درگمی و کج فهمی می سازد و او با توقف بر روی برخی ابیات احساس می کند فوق العاده بی معناست

« فروید چنین اظهار می کند که.... به کارگیری ساز و کارهای روان شناختی خردگریزانه یا غیر عقلانی رؤیاها، هیپنوتیسم، تداعی آزاد و لغزش های زبانی- ضرورت پیدا می کند. این نمودهای خردستیزی اغلب سرنخ هایی در مورد واقعیت زیرین به دست می دهند، زیرا ساز و کارهای دفاعی خودآگاه بیمار را خنثی می کنند بر این اساس روانکاو و خبره کسی است که بتواند حقیقت را در امر خردستیز تشخیص دهد». (هیکس ، 1391: 209)


12000تومان

 


هر سوالی دارید بپرسید:
انتخاب جدیدترین موضوعات روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال:
شماره تماس: 09011853901