نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی درباره خودکشی

 نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و عمومی درباره خودکشی و افکار خودکشی از مباحث جذاب برای دانشجویان علاقمند به تحقیق است.

باید به کسی که دارای افکار خودکشی است بگوییم: به یاد داشته باشید که همیشه راه حل وجود دارد. شما می توانید اشتباهات را جبران کنید. می توانید ذهنتان را تغییر دهید. می توانید راه خود را از یک مسیر بن بست به یک مسیر مثبت تغییر دهید. می توانید با وجود شکست ها، همچنان موفق باشید. (مانند آن ۱۰ نفر شخصیت معروفی که با وجود مشکلات زیاد، موفق شده بودند.) اگر گزینه های اطراف خود را امتحان نکنید، مانند این است که اصلا گزینه ای ندارید. پس گزینه های اطرافتان را امتحان کنید. هیچ مشکلی وجود ندارد که شما بخواهید به خاطر آن خودتان را بکشید. اگر احساس می کنید که همین حالا به اطلاعاتی در مورد خودکشی نیازمند هستید با تماس بگیرید اگر فکر می کنید این قضیه در محل تحصیلی شما رو به افزایش است می توانید با همکاری مشاور و مدیر آنجا، جلسات آموزشی لازم را برای دانش آموزان - يا | دانشجویان - درخواست کنید. در نهایت افکار خودکشی ممکن است در دوره هایی از زندگی، به ذهن هر کسی خطور کند. وقتی شما غمگین و ناامید هستید، این موضوع عجیب نیست. حتی کسانی هم که به نظر می رسد همه چیز دارند در مورد خود کشی صحبت کرده اند. وقتی فکر خود کشی به ذهن «بیلی جوئل» رسید، آهنگ «تو فقط یک انسانی» را ساخت و درآمد حاصل از فروش آن را به انجمن پیشگیری از خودکشی جوانان اهدا کرد.

یک پروپوزال خوب باید بر اساس قواعد پروپوزال نویسی آماده شود. هر پروپوزال روانشناسی يا پژوهش علمی بايد از يك طرح و نقشه طراحی شده تبعيت نمايد به نحوی كه ماهيت، ويژگي ها و كليه اقدامات، فعاليتها و اموری كه در جريان فرآيند پروپوزال به آنها پرداخته می شود به خوبی تعريف شده باشد. مسلّم است كه انجام دادن يك پژوهش علمی آن هم با گستردگی و حجم كار زياد و ابعاد وسيع بدون برنامه يا طراح اجرايی امكان پذير نيست. در تعريف طرح تحقیق و پروپوزال روانشناسی می توان گفت:‌ طرح تحقیق و پروپوزال روانشناسی سندی است كه مشخصات پروپوزال، برنامه اجرايی و جزئيات فعاليتها و امور مربوط به موضوع پروپوزال را در بردارد. به عبارت ديگر طرح تحقیق و پروپوزال روانشناسی نقشه چگونگی انجام دادن پژوهش است بنابراين طراحی و برنامه ريزی آن نياز به تعمق و دقت و حوصله فراوان دارد زيرا اگر محقق در اين رابطه به درستی عمل نمايد می تواند مطابق آن كار پژوهش را انجام دهد و از سرگردانی، انجام دادن كارها تكراری و ... پرهيز كند.