انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی اجتماعی

 برای انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی اجتماعی ابتدا باید به دنبال ایده ای جدید برای انتخاب موضوع باشیم.

رشد اجتماعی و رابطه آن با انواع اختلالات روانی یکی از این ایده های جذاب برای تحقیق و پروپوزال نویسی است. هنگامی که به روانشناسی در رشد اجتماعی نگاه می کنیم، پیچیدگی بعدی این است که بسیاری از عوامل خطرزا و نتایج، از جمله بیماری ها و اختلالات تشخیص داده شده نه فقط درگیر داشتن یا نداشتن مشکل بلکه دارای ابعاد دیگری هم هستند. ممکن است معنی نداشته باشد اگر بگوییم کسی که سطح با دامنه خاص از اشکالات را داراست قطعا دچار مشکل است و دیگری که سطح با محدوده اشکالاتش پایین تر است. قطعا بی مسئله می باشد. هم چنین ممکن است بی معنا باشد اگر بگوييم که همه کسانی که بیش از سطح معیار یا طیف وسیعی از مشکلات را دارند، همانند هستند.

سطوح معیار احتمالأ اجباری با متغیر است، یا چیزی است که در داخل و خارج از شما و زمان به زمان در حرکت است: به عنوان مثال همه کسانی که از افسردگی رنج می برند به یک اندازه در تمام مدت افسرده نیستند، افرادی که رفتار ضد اجتماعی دارند گاه به گاه رفتار مناسبی از خود نشان می دهند، ریشه کن کردن فقر سخت است تا حدودی به این دلیل که تغییرات و مداخلات می تواند باعث شود مردم به بالاتر از خط فقر برسند ولی در برابر دوباره فقیر شدن آسیب پذیر باشند. عوامل خطرزا هم امکان دارد دارای ابعادی باشد و ممکن است مقدار مجازی برای الگوی پاسخ وجود داشته باشد که مقدار بیشتر آن منجر به نتایج بد می شود - برای مثال: خطر روانی، مصرف سیگار و اختلال ADHD (بالر و دیگران ۲۰۰۸ء لينت و دیگران ۲۰۰۳ء تاپر و دیگران ۲۰۰۲).

این می تواند برای خطرات ژنتیکی و محیطی هم صحت داشته باشد عموما خط مسیرهای سییی چند وجهی برای یک نقطه نهایی مشابه وجود خواهد داشت - به عبارت دیگر نقاط شروع، عوامل خطرزا و مکانیزم های متفاوت و نتایج مشابه (هيوستن و بنتلی ۲۰۱۰). نمونه های آشنا بزهکاری و عدم موفقیت در مدرسه هستند (صص ۲۲۳ - ۲۴، ۶۷-۲۶۴، ۷۹-۲۷۸؛ نیومن و ماسنجيل ۲۰۰۶). تأثیرات محیط و عوامل خطرزا ممکن است بر بیش از یک نتیجه باشد (موگان و مک کارتی ۱۹۹۷).

برای مثال، اگر زمانی که شما یک کودک پیش دبستانی هستید نتوانید بخوانید، مهارتهای خواندن شما در مدرسه هم با رشد کند مواجه است. هم چنین با والدین خود رابطه ای نزدیک نخواهید داشت و رفتار شما هم دچار مشکل می شود (ميدو ۲۰۰۶: CMPO مرکز بازار و سازمان عمومی) ۲۰۰۸) در کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند می توانند میزان بالاتری از علائم درونی داشته باشند، به خصوص اگر آسیب پذیری ژنتیک داشته باشند؛ کودکانی که از غفلت شدید رنج برده اند میزان بالاتری از مشکلات درونی و برخی از مشکلات با عملکرد حافظه را نشان داده اند، به خصوص اگر کودکان مادران خود را در شرایط نسبتا منفی توصیف کرده باشند (والنتینو و همکاران ۲۰۰۸). جنبه های گسترده تر پیش زمینه اجتماعی در هرگونه نتیجه خاص خطرزا تأثیر می گذارد، برای مثال در دسترس بودن و کیفیت هر جایگزینی که برای پدر و مادر گم شده و یا نامناسب وجود دارد، به عنوان مثال رابط بين مدرسه و خانه؛ ظرفيت خانه و مدرسه به خوبی رفتار را به چالش می کشد.

جهت انتخاب موضوع جدید و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی اجتماعی می توانید با ما در ارتباط باشید.