مشاوره نوشتن پروپوزال روانشناسی درباره احساسات کودکان

 نوشتن پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته روانشناسی درباره احساسات کودکان می بایست با تکیه بر موضوعی جدید و منابع بروز باشد.

بعضی موقعیت هایی که ما در آنها در مورد خودمان فکر می کنیم ما را به سمتی رهنمون می شوند تا احساسات خود آگاهی اجتماعی را درک کنیم مثل اعتماد به نفس، غرور، شرم، گناه و خجالت.

همگی این احساسات در بر گیرنده خود ارزیابی می شوند به خصوص از نظر مقایسه با دیگران آنها به ترکیب ارزش هایی از خود از موقعیت و از دیگران و مقایسه پیامدهای احساسی میردازند.

و برای اینکه من از خودم راضی باشم باید کاری را انجام داده باشم که افراد دیگران را از من بدتر انجام داده باشند. و در یک موقعیت خاص ممکن است ما از نظر پیشرفت کار بر مساله کنترل داشته باشیم در حالیکه در آن کار شکست می خوریم.

این احساسات خود آگاهی بسیار پیچیده هستند و به اسانی نمی توان آنها را از هم جدا کرد.

حتی در بعضی مواقع انها به یکدیگر پیوند خورده اند و بعضی اوقات به وضوح خود را نشان نمی دهند مثل احساس ریاست یا افسردگی در این جا مجالان نیست که در مورد جزئیات آن بحث کنم. بنابراین سعی می کنم به ارائه مسائل اصلی در این زمینه بر اساس کار میلز و ادبیاتی بپردازم که وی برای بررسی مساله پیشرفت و احساس شرمندگی ارائه می دهد کسی که شرمنده شده است دارای احساسات بیهودگی، بی ارزشی و رو سیاهی می کند و به دنبال این مساله می باشد که مورد ارزیابی قرار نگیرد و این مساله را پنهان کند.

در این حالت استاندارد اجتماعی که قبلا گفته شد رعایت نشده است و فرد می بیند و فکر می کند که دیگران او را بی ارزش می دانند و در نهایت احساساتی را مثل خجالت زدگی، شرم و مورد تمسخر قرار گرفتن را تجربه می کند.

لازمه این احساس این است که شما انتظارات از پیش تعیین شده ای را داشته باشید و احساس کنید که از آنها فاصله گرفته اید و خودتان هم مسئولان هستید و این احساس که مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت.

بنابراین این مساله مورد بحث قرار گرفته است که در کودکان احساس شرمندگی بصورت یکسان تجربه نمی شود.

اما در بعضی نمونه های رفتاری احساس شرمندگی در بزرگسالان همانند کودکان نوپا میباشد.

لویزء الساندری ،و سالیوان مشاهده کردند که واکنش کودکان در ۲۳ تا ۲۷ ماهگی به موفقیت و شکست در برابر کارهای سخت تر و آسان تر دیده می شود و به این نتیجه رسیدند که شکست در مورد کارهای اسان تر باعث ایجاد رفتاری مثل برگشتن کودک به پشت، خیره شدن، چکیدن آب از گوشه دهان کودک، پنهان کردن صورت، و نشان دادن عکس العمل منفی نسبت به رفتار خود شده است.

لويز و رامسی دریافتند که در بزرگسالان همانند کودکان تغییرات کورتیزولی مشاهده شده است. سال ها قبل کنگان به گزارش اضطراب در کودکان نوپایی پرداخت که خود را کشف کرده بودند و یا اینکه آنها به این مساله پی بردند که کارشان را به خوبی انجام نداده اند. برای مشاوره انتخاب موضوعات جدید و نوشتن پروپوزال روانشناسی درباره احساسات کودکان می توانید با ما در ارتباط باشید.