دانلود نمونه پروپوزال مشاوره مدرسه
مشخصات:
موضوع پروپوزال: اثربخشی آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان مادران و نشانگان اختلال نارسایی توجه – بیش‌فعالی در کودکان
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 33 صفحه
نوع فایل: word شماره 17
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

تعاریف نظری

آموزش مدیریت رفتاری: برنامه آموزش مدیریت رفتاری والدین شكلي از مداخلات رفتاري به خانواده است كه بر اساس اصول يادگيري اجتماعي و برنامه آموزش رفتاری بارکلی ( 1990) طراحي شده است و به عنوان يكي از قدرتمندترين انواع مداخلات در ياري رساندن به كودكان دچار مشكلات رفتاري و سلوك شناخته مي شود. سلامت روان: سازمان بهداشت جهاني (2004) سلامت رواني را به عنوان حالتي از بهزيستي كه در آن فرد توانمندي خود را شناخته از آنها به نحو موثر و مولد استفاده كرده و براي اجتماع خويش مفيد است تعريف مي‌كند.

به طور كلي بهداشت رواني ايجاد سلامت روان به وسيله پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي رواني، كنترل عوامل موثر بروز آن، تشخيص زودرس، پيشگيري از عوامل ناشي از برگشت بيماريهاي رواني و ايجاد محيط سالم در برقراري روابط صحيح انساني است(ميلاني فرد، 1386). اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی: اختلال کمبود توجه- بیش فعالی یک نشانگان اولیه ظاهر شده در کودکان است که به وسیله سطحی نابهنجار از بی توجه ای، بیش فعالی و یا هردو مشخص است( بارکلی ، 1990؛ به نقل از رایت ، 2002).

تعاریف عملیاتی

آموزش مدیریت رفتاری:

در طراحی برنامه آموزش مدیریت رفتاری مادران از برنامه آموزش رفتاری والدین استفاده می شود. گام های اساسی این بسته آموزشی عبارتند از:

تشریح اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی، شکل دهی رفتارهای مثبت از طریق عدم تقویت رفتارهای نامطلوب، آموزش یک نظام رسمی از امتیازها و ژتون ها به منظور شرطی کردن اطاعت کودک، آموزش والدین در بکارگیری روش محروم سازی، مداخله آموزشی در این گروه به مدت 8 هفته به صورت گروهی و در قالب 8 جلسه آموزشی 90 دقیقه ای اجرا می شود. سلامت روان: منظور نمره ای است که فرد از مقیاس 28سوالی سلامت عمومی (GHQ که دارای 4 خرده مقیاس علائم جسمانی، علائم اضطرابی، اختلال درکارکرد اجتماعی و علائم افسردگی، که توسط گلدبرگ و هیلر ارائه شده است بدست می آورد.

خرده مقیاس نشانه های جسمانی:

نمره ای که از اجرای پرسشنامه سلامت عمومی از سوال( 1-7 ) به دست می آید.

خرده مقیاس اضطراب: نمره ای که از اجرای پرسشنامه سلامت عمومی از سوال (8-14) به دست می آید. خرده مقیاس اختلال در کارکرد اجتماعی: نمره ای که از اجرای پرسشنامه سلامت عمومی از سوال (15-21 ) به دست می آید.

خرده مقیاس افسردگی: نمره ای که از اجرای پرسشنامه سلامت عمومی از سوال ( 22-28 ) به دست می آید. اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی: نمره ای است که آزمودنی از فهرست نشانه مرضی کودک (CSI-4) بدست می آورد.

روش پژوهش

طرح کلی پژوهش با توجه به موضوع و هدف پژوهش طرح آزمایشی بوده است و از طرح تصادفی دو گروهی آزمایش و کنترل با انجام پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است. طرح این تحقیق به صورت زیر است:

 

شماره 17

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.