نمونه پروپوزال آماده مدیریت صنعتی گرایش مالی

 عنوان: ارزیابی عملکرد با استفاده از مدل های تحلیل پوششی داده ها
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 18 صفحه
کد: 15 pz


قسمتی از این پروپوزال:

انسان همواره خواهان دستیابی به کارایی بیشتر است و آن را وسیله ای برای رسیدن به سود یا مطلوبیت بیشتر می داند. ازنظر اقتصادی، کارایی به مفهوم تخصیص بهینه منابع، حداکثر استفاده از منابع، تحمل حداقل هزینه ـبا تکنولوژی موجود ـ است. امروزه محاسبه کارایی در سازمان ها و صنایع گوناگون یکی از اقدامات ضروری به منظور مقایسه میزان رقابت پذیری درصحنه داخلی و خارجی یک کشور است و بانک ها به عنوان مهم ترین نهاد پولی، نیز از این قاعده مستثنا نیستند. (حسنزاده, 1386).

از آنجا که کارکرد بهینه بانک ها، تاثیر بسزایی بر رشد و توسعه اقتصادی کشور برجای می گذارد، ایجاد شرایط و بسترهای لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانک ها در سایه فضای رقابتی سالم، می تواند نقش قابل توجهی در دستیابی به اهداف داشته باشد. در این راستا یکی از روش هایی که بانک ها در جهت شناسایی جایگاه و موقعیت رقابتی و کیفیت عملکرد خویش دارند، سنجش عملکرد آنها از ابعاد گوناگون می باشد.

با توجه به اهمیت موضوع و به منظور حصول اهداف مترتب بر آن، شناسایی مدل جامع و کامل برای ارزیابی عملکرد بانک ها ضروری به نظر می رسد. لذا در این پژوهش مدل هایی برای ارزیابی عملکرد شعب بانک ها پیشنهاد شده است.

تعریف واژگان کلیدی واژگان مهم این پژوهش به صورت زیر تعریف می شوند (امیری بشلی, 1382)

کارایی : عبارت است از نسبت بازده واقعی (به دست آمده) به بازده مورد انتظار (استاندارد تعیین شده)؛ به عبارت دیگر، نسبت مقدار کار انجام شده به مقدار کاری که باید انجام شود.

کارایی فنی : کارایی فنی منعکس کننده توانایی یک بنگاه در بدست آوردن حداکثر خروجی از ورودی های بکار گرفته شده می باشد.

کارایی تخصیصی : منعکس کننده توانایی یک بنگاه برای استفاده از ورودی ها در نسبت بهینه با توجه به قیمت و تکنولوژی تولید است.

کارایی اقتصادی : حاصل ضرب کارایی فنی در تخصیصی، کارایی اقتصادی را تشکیل می دهد.

روش تحلیل پوششی داده ها: یکی از مهم ترین روش های غیر پارامتریک محاسبه کارایی می باشد که بهترین عملکرد را در مجموعه مورد مقایسه، پیدا کرده و عملکرد سایر واحدها را نسبت به بهترین عملکرد مقایسه می کند.

واحدهای تصمیم گیرنده : به واحدها و یا سازمان های مستقلی که درروش تحلیل پوششی داده ها مورد مقایسه قرار می گیرند، اطلاق می شود. CCR مخفف Charnes-Cooper-Rohdes: مدل CCR یکی از مدل های DEA است که توسط چارنز، کوپر و رودز دز سال 1978 مطرح گردید. در مدل CCR فرض ثابت بودن به مقیاس فعالیت ها حاکم است.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.