عنوان: رابطه تعارض کار خانواده و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی در کارکنان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 27 صفحه
شماره: 632


قسمتی از این پروپوزال:

تعریف نظری تعهدسازمانی: تعهدسازمانی عبارت است ازنگرش یا جهت گیری نسبت به سازمان که هویت فرد را به سازمان مرتبط می سازد (گاتمن ،2004) و نشان دهنده احساس وابستگی افراد به سازمان (یانیس و دیگران،2008) وتمایل به گذاشتن انرژی وفاداری (کیم ، لیئونگ و لی،2005) خویش به نظام اجتماعی است (مایر،2002) که بر اساس آن خود را با سازمان تعیین هویت می کند.

یکی از معتبرترین الگوها برای بررسی تعهد سازمانی الگوی سه مولفه ای ما یر و آلن (1990) است که مولفه-های آن عبارتند از:

1-تعهد عاطفی : به معنی وابستگی عاطفی به سازمان،ابراز هویت با سازمان و عجین بودن با آن است؛

2-تعهد مستمر : به معنی درک هزینه هایی است که ترک سازمان برای فرد به وجود می آورد؛

3-تعهدهنجاری : به معنی احساس التزام و دین به سازمان و ادامه کار در آن است. می یرو آلن معتقدند نقطه مشترک ابعاد سه گانه تعهد سازمانی، پیوند بین فرد و سازمان و در نتیجه کاهش ترک سازمان است.

در این پژوهش منظور از تعهدسازمانی نمره ای است که آزمودنی در مقیاس تعهدسازمانی آلن و مایر کسب می-کند و مقیاس ها فاصله ای است. کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری نمایانگر نوعی فرهنگ سازمانی یا شیوه مدیریت است که کارکنان براساس آن احساس مالکیت، خودگرانی، مسئولیت و عزت نفس می کنند (شریف زاده و خیراندیش،1388).

این سازه به حوزه های مختلف عینی و ذهنی مسائل کارکنان می پردازد، به وسیله آن، اعضای سازمان از راه مجاری ارتباطی باز و متناسبی که برای این مقصود به وجودآمده است، در تصمیم هایی که به شغل هایشان به خصوص و بر محیط کارشان به طورکلی اثر می-گذارد، به نوعی دخالت می یابند و در نتیجه مشارکت و خوشنودی آن ها از کار بیش تر می شود، فشارعصبی ناشی از کار برایشان کاهش می یابد (شریف زاده و خیراندیش،1388؛ کول و همکاران ،2005؛ دانگ و همکاران ،2007).

در این پژوهش متغیر کیفیت زندگی کاری، نمره ای است که فرد در پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون می گیرد که مقیاس فاصله ای است. تعارض کار-خانواده: رویکرد نظری مسلط در این زمینه، مبتنی بر نظریه نقش (کاهن ، ولف ، کویین ، اسنوک و روزنتهال ،1964)، بررسی متغیرهایی از قبیل تعارض نقش و ابهام نقش است (آریی ،1992؛ گرین هاوس و بیوتل، 1985 و بتی ، 1996).

هر نقش شامل مجموعه ای از انتظارات و درخواست هاست. انتظاراتی که از یک نقش خاص می رود ممکن است با انتظارات مورد نظر از نقشی دیگر ناهماهنگ و ناهمساز باشند و به تعارض کار- خانواده منجر شوند. پژوهش های تجربی نشان می دهند که عوامل فشارزای نقش مانند تعارض نقش و ابهام نقش از منابع اصلی فشار روانی هستند (کارلسون و پریو ،1999) که در بسیاری از پژوهش ها (مثلاً میچل ، میچسون ، پیکلر و کولن ،2010)، به عنوان پیشایندهای تعارض کار -خانواده مطرح شده اند.

لمبرت و هوگان (2009) نشان دادندکه فشار روانیِ ناشی از نقش، پیشایند بالقوه برای تعارض کار خانواده است و وقتی حادث می شود که مسئولیت های کارکنان مبهم ونامشخص و دستورالعمل ها و فرایندهای این مسئولیت ها با یکدیگر ناهمساز و ناهماهنگ باشد.

در این پژوهش منظور از تعارض کار-خانواده نمره ای که فرد در پرسشنامه تعارض کار-خانواده نت مایر می-گیرد که دارای مقیاس فاصله ای می باشد.

1-1- روش پژوهش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است.

از آنجا که در این پژوهش محقق بدون اینکه قصدتغییر در هیچ یک از متغیرها را داشته باشد، ارتباط بین متغیرها را با هم بررسی می کند؛ بنابراین تحقیق در موقعیت طبیعی و بدور از هرگونه دستکاری میدانی و آزمایشگاهی انجام خواهد شد (دلاور،1380).


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.