امروزه عرصه ی رقابت جهانی، بر عناصر سرمایه فکری تأکید کرده و سازمانهای بین المللی به طرح چارچوب های جهانی برای مدیریت سرمایه فکری می پردازند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی رابطه ی سرمایه فکری با عملکرد سازمانی بانک ... استان تهران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
28 صفحه
شماره:
414


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

امروزه عرصه ی رقابت جهانی، بر عناصر سرمایه فکری تأکید کرده و سازمانهای بین المللی به طرح چارچوب های جهانی برای مدیریت سرمایه فکری می پردازند. براین اساس، سنجش سرمایه فکری هم در سطح کلان و هم در سطح خرد به ضرورتی غیرقابل انکار برای پذیرش و رقابت در بازارهای بین المللی و بعنوان پیش شرطی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. به باور بسیاری از نظریه پردازان، دهه آینده دهه ارزش آفرینی از خلال سرمایه فکری برای سازمانها و کشورهاست.

لذا توجه به موضوع سرمایه فکری در سطح جهانی و منطقه ای، نظر یه جدید بودن این بحث می تواند به عنوان یک مزیّت برای کشورما به حساب آید. روزگاری تنها داشتن دارائی های فیزیکی، کارکنانی حرفه ای و سپس بهره مندی از فناوری های نوین و روزآمد بعنوان ملاکی برای ارزش شرکتها به حساب می آمد.

اما امروزه به وضوح می توان گفت که دارائی های فیزیکی مستهلک می شوند، کارکنان حرفه ای سازمانها را ترک می کنند و فناوری ها همواره نسبت به فناوری آینده ناکارآمدتر و عقب مانده به حساب می آیند.

از این رو، هنر مدیریت و سنجش سرمایه فکری، هنر توسعه دارائی های نامشهود و فکری غیرقابل استهلاک و پرارزش تر، توسعه ظرفیت ارزش افزایی دارائی های مالی فیزیکی، انتقال قابلیت های دانش کارکنان حرفه ای و تبدیل آن به دانش سازمانی و یا دارائی های تحت مالکیت فکری سازمان، ایجاد فناوری های درون زا یا توسعه قابلیت های به کارگیری فناوری های خریداری شده و روزآمدسازی درونی آنها، و در نهایت ایجاد ارزش افزوده بیشتر و پایدارتر برای سازمان و ذینفعان آن، و ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در سازمان و بهبود اعتماد و اطمینان بازارهای مالی و سرمایه ای است.(چن و همکاران ، 2004 ، کنان و همکاران ، 2004)

با توجه به آنچه ذکر شد می توان گفت که پرداختن به مباحث سرمایه فکری در موسسات بازرگانی می تواند تصویر روشنی از داراییهای مشهود و نامشهود آنان فراهم نماید.از آنجاییکه بانکها نقش محوری در توسعه اقتصادی و تسهیل مبادلات تجاری دارند، توجه به سرمایه فکری و ابعاد ان از نظر تاثیرگذاری در مزیت رقابتی شان می تواند در افزایش رتبه عملکردی مورد توجه قرارگیرد. از سوی دیگر، چون کارکنان شاغل با توانمندیها، مهارتها و خلاقیت خود در ایجاد این سرمایه فکری نقش بنیادی دارند.

لذا انجام این تحقیق می تواند ضمن شناسایی وضعیت فعلی بانک از نظر نیروی انسانی در طرح ریزی نظام منابع انسانی بانک در توسعه آتی و بالاخص تنظیم نظام بهره وری و انگیزش کارکنان و بالطبع افزایش رضایت مندی، تعلق و وفاداری انان موثر باشد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.