موضوع پایان نامه روانشناسی درباره قصه درمانی به روش تجربه رباتی درباره بررسی اثر بخشی قصه درمانی به روش تجربه رباتی بر کاهش اختلال یادگیری و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان .

رویکرد تجربه رباتی دانش آموزان را بر آن می دارد که داستان هایی را براساس تجارب خودشان دیکته کنند. معمولا داستان ها بر روی تابلو بزرگ نوشته می شود و سپس دانش آموزان از روی تابلو در کتاب های داستان شان رونویسی می کنند. این رویکرد را می توان در مورد گروه های کوچک به کار برد که در آن گروه، یک داستان را دیکته می کنند. هدف این است که دانش آموزان لغاتی را که از واژگان خودشان دیکته شده است را بخوانند و نیز این لغات را با قواعد آوایی ارتباط دهند. معلمان می توانند با مهیا کردن موقعیت های کسب تجربه در داخل مدرسه و یا در گردش علمی، داستان های کامل تری را به وجود آورند که می تواند موضوع داستان های دانش آموزان گردد. بعدأ، هنگامی که مهارت های خواندن و نوشتن بهبود یافت، ممکن است دانش آموزان داستان هایی از خودشان بنویسند و آنها را برای کلاس یا معلم بخواند.

بارنز، رو، و راس (۱۹۹۲) توصیه کرده اند که رویکرد تجربه زبانی می تواند در مورد دانش آموزان دو زبانه به طور چشمگیری به کار رود، دانش آموزانی که قادرند، داستان هایی که خود دیکته کرده اند را درک کنند تا مهارت های شفاهی آنها با به کارگیری زبان نوشتاری تقویت گردد. برای آموزش هر کدام از این رویکردها به دانش آموزان مبتلا به اختلال های یادگیری احتمالا لازم است که با یک به یک آنان کار شود به نحوی که معلم بتواند روش یادگیری و مشکلات خاص دانش آموز را در جریان تجربه تشخیص دهد.


موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی (ایده 164) :

بررسی اثر بخشی قصه درمانی به روش تجربه رباتی بر کاهش اختلال یادگیری و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان