انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی

انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی در این مقاله ایده های جدیدی ارائه کرده ایم.

انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده اول) : تاثیر آموزش هویت جنسی بر رفتار جنسی
هویت تناسب جنسی از طریق تعیین هویت توسط والد همجنس، هم شیره یا هم سن و سالان به کودک آموزش داده می شود. در نمایش با فیلمهای خیالی از طریق القای نقش، کودکان یاد می گیرند که حرف زدن و یا حتی اندیشیدن را تمرین کنند. در واقع آنها از این طریق به این احساس نائل می گردند که رفتاری مناسب با جنسیت خود داشته باشند به این دلیل که پدرها بیشتر به رفتار مناسب پسرهای خود و مادرها بیشتر به رفتار مناسب دخترهای خود توجه می کنند.


انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده دوم) : رابطه سبک های فرزند پروری با منبع هویت جنسی کودکان
بنابراین پدرها، پسرهای خود را هنگام ایفای نقش به داشتن رفتار پسرانه مرتب تشویق می کنند و آنها را به دلیل کارهای نامناسب جنسیتی تحقیر، مسخره و تنبیه می کنند. بنابراین پسرها انگیزه قوی تری برای تقلید از رفتار مردانه و همینطور دخترها هم انگیزه قوی تری برای پیروی از الگوهای رفتاری زنانه دارند. برای یک کودک خردسال، چه دخترو چه پسر مادر اولین منبع شناخت و هویت یابی جنسیتی است؛ زیرا او مطلوب ترین و مؤثرترین شخص است که کودک با او در ارتباط است.


انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده سوم) : مقایسه هویت جنسی کودکان پسر یتیم و دارای پدر
در نتیجه پسرها در سالهای اولیه باید الگوی زنانه را به الگوی مردانه تغییر دهند. در اغلب پسرها، تمایل به تناسب جنسیتی وترغیب آنها در جهت پذیرش یک یک تغییرات به طور موفقیت آمیزی قویا وجود دارد. اما در مورد بعضی از پسرها این کار به دلیل فقدان تعاملات عاطفی بین او و پدر و یا به دلیل فقدان پدر در خانه این کار مشکل است. اگر ارتباط دختر با مادرش به گرمی ارتباط او با پدرش نباشد، او (دختر) تمایل کمتری به یادگیری مسائل مربوط به جنسیت خود خواهد داشت حتی اگر رابطه او با مادرش مثبت باشد.


انتخاب موضوع جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده چهارم) : رابطه هویت جنسی کودکان با رضایت زناشویی والدین
 اگر مادر توجهی به تناسب جنسیتی نداشته باشد یا اگر نوع رفتاری را بروز دهد که نشان دهنده ویژگیهای مردانه و تاحدودی زنانه باشد، این کار باعث تاخیر یادگیری دختر در پذیرش نقش زنانه می شود. در حالی که والدین اولین الگوهای تناسب رفتاری جنسیتی به حساب می آیند؛ اما کودک دوست دارد که از الگوهای رفتاری و به نوعی همشیره بزرگترش تقلید کند. البته اگر خواهرها و برادرهایش از لحاظ جنسیتی هم جنس وی نباشد و از لحاظ سنی هم برای او هم بازی مناسبی نباشد، نتیجتأ او یک رفتار ناشایسته جنسیتی از خود بروز می دهد این در مورد دخترها بیشتر از پسرها صدق می کند؛ زیرا رفتارهای والدین زمانی که دخترها از پسرها تقلید می کنند در مقایسه با زمانی که برادرها از خواهران خود تقلید می کنند با سخت گیری کمتری همراه است.