پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی

 

برای انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی ایده هایی در این مقاله ارائه کرده ایم.


پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده اول) : اثرات تفاوتهای جنسیتی بر شخصيت
اثرات تفاوتهای جنسیتی بر شخصيت به علت تفاوت در بهره ارثی و فشارهای فرهنگی در طول دوران اولیه، پسرها و دخترها الگوهای شخصیتی کاملا متفاوتی را در طول زمان تا رسیدن به دوران جوانی کسب می کنند. تأثیر تفاوتهای جنسیتی بر شخصیت تا حدود زیادی با توجه به نوع رفتار پسرها و دخترها افزایش می یابد که در نتیجه پذیرش نگرشهای فرهنگی در مورد مفهوم این گونه رفتارها افزایش می یابد. الگوهای خاص رفتاری همراه با پذیرش این نگرشها برای دو جنسیت به طرق متفاوتی خطرساز است.


پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده دوم) : نقش تفاوتهای جنسیتی در تصور از خود
چندین مثال خاص نشان خواهد داد که چگونه انواع مشخص رفتار بر نگرشهای فرهنگی نسبت به تفاوتهای جنسیتی بر تصور از خود (خودپنداره) در هر دو جنسیت اثر می گذارد. یکی از اوليه ترین و واضح ترین رفتارهایی که بر این نگرشها اثر می گذارند کناره گیری پسرها از بازی با دخترها است. همانگونه که فشارهای اجتماعی باعث کناره گیری پسرها از بازی با دخترها می شود، پسرها یاد می گیرند که خود را به عنوان جنسیت برتر بدانند و به دلیل اینکه پسرها با دخترها بازی نمی کنند، دخترها یاد می گیرند که خود را به عنوان جنسیت حقیر بدانند و خود را فاقد حقوقی بدانند که به پسرها داده شده است.


پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده سوم) : مقایسه خودپنداره جنسی در مدارس ابتدایی مختلط و مجزا
 پسرهایی که از بازی با دخترها صرف نظر میکنند به نظر می رسد که باید برتری خود را از طریق رفتارهای تحقیر آمیز به دخترها نشان دهند. این کارها بر نگرشهای دخترها به جنسیت خود اثر می گذارد، در حالی که نگرشهای آنها به پسرها را نیز تحت شعاع قرار می دهد. همانگونه که عقیده برتری پسرها رشد می یابد، آنها از هم بازی های دوست داشتنی به حریفانی متکبر، درونگرا و خود میان بین تبدیل می شوند آنها برتری خود را با حملات پرخاشگرانه به دخترهای خود و دیگران نشان می دهند. پسرها، بازی دخترها، علایق، مهارتها و فعالیتهای آنها را بی اهمیت جلوه می دهند. آنها دخترها را با اسم هایی صدا می کنند که باعث عصبانیت آنها می شود.


پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی (ایده چهارم) : رابطه پرخاشگری با بلوغ زودرس
 بنابراین پسرها از طریق فرهنگ، تشویق می شوند تا برای نشان دادن مرد بودن خود از کارهای پرخاشگرانه و حمله استفاده کنند، در حالی که از پرخاشگر بودن دخترها جلوگیری می شود؛ زیرا این رفتارها در شان یک زن نیست و پسرها از چالش های جنسی سود می برند. اعتقاد پسرها به برتری خود در برابر دخترها افزایش می یابد. حتی در نامگذاری و بازیهای خاص دخترها بیش از پسرها به دلیل فشارهای اجتماعی جلوگیری به عمل می آید. در نتیجه دخترها در زمینه هایی که پسرها از مزیت تمرین برخوردارند، از پسرهای بزرگتر، کمتر رقابت می کنند؛ بنابراین یک بار دیگر خود را در مقایسه با پسرها حقیرتر می بینند.


ما برای پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی خدماتی برای شما داریم که می توانید در ادامه همین متن آن را مطالعه کنید و بررسی نمایید.