برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه رشته روانشناسی عمومی متغیر نقش جنسیتی و رابطه آن با پذیرش اجتماعی عنوان جالبی است.

برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه رشته روانشناسی عمومی می توان متغیر های نقش جنسیت و مطلوبیت و چذیرش اجتماعی و خودارزیابی را برای یک عنوان بررسی کرد :پذیرش قلبی و بی چون و چرای نقش جنسیتی قابل قبول اجتماعی بر پذیرش اجتماعی و خود ارزیابی مطلوب فرد از خودش اثر می گذارد. این پذیرش باعث قضاوتهای صحیح اجتماعی و خوشحالی شخص می شود و شکست در برآورده کردن وظیفه مورد انتظار به قضاوت های نادرست اجتماعی، عدم پذیرش اجتماع و ضعف قضاوت شخصی منجر می شود.

برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه رشته روانشناسی عمومی می توانید به سراغ پسرهای بالغی که گرایش زنانه دارند بروید و با متغیرهای جامعه شناسی مرتبط سازید: بنابر گزارش های علمی پسرهای بالغ دارای علایق زنانه دچار ناسازگاری روان رنجوری هستند. این الگوها نتيجه کشمکشهایی است که از ایفای نقشی که خواستار آن هستند و نقشی که اجتماع برای آنها مقرر می گرداند، به وجود می آید.

گاهس زن از نقش خود ناراضی است و این نارضایتی بر خانواده تاثیر می گذارد و این نکته هم یک ایده برای برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه رشته روانشناسی عمومی است:میزان نارضایتی زن در پذیرش نقش خود با اثرات آن بر خانواده اش، نشان داده می شود. شواهد کافی وجود دارد که این وضع به قضاوت نادرست زناشویی منجر می شود و همچنین باعث از هم پاشیدگی روابط مادر- کودک و آشفتگی روانی کودک می شود.

اگر مادر از مادر بودن رضایت نداشته باشد این امر بر رابطه مادر فرزندی تاثیر دارد که این فرضیه هم می تواند راهنمایی برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی باشد: مادری که از مادر بودن خود ناراضی است عمدا یا سهوا کودک خود را طرد می کند. کودک هم در اثر این طرد از نظر روانی آسیب می بیند. آنا فروید در مورد مادر ناراضی می گوید "کسی که حتی یک آشنایی کوتاه و جزئی در مورد آسایش و سعادت کودک ندارد مگر این می شود که مادران بد وجود دارند و بدین ترتیب به سختی می تواند اظهار کند که وظیفه خود را در قبال فرزندش به نحو احسن انجام می دهد.

نارضایتی از مادر بودن دلایلی دارد که بر شخصیت زن تاثیر دارد و این رابطه می تواند ایده اولیه برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی باشد. اگر زن به صورت داوطلبانه خواهان انجام وظیفه مادری خود نباشد این نارضایتی باعث می شود که این دسته از مادران در زمان حاملگی خواستار بچه نباشد و یا اینکه لااقل در یک مقطع زمانی خواستار بچه نباشد. دلایل این نارضایتی ممکن است بیرونی باشد مثلا مشکلات مالی، نداشتن خانه مسئولیت سنگین سایر بچه های نامشروع بودن روابطش با پدر بچه، عدم برخورداری از مهر و محبت همسر یا دلایلی که ظاهرا شرایط خارجی را معقول جلوه می دهد و ممکن است تاثیر بسیار بیشتری بر شخصیت مادر بر جای گذارد.

دلیل جالبی که سبب نارضایتی نقش زن می شود داشتن رفتار مردانه می شود و این یک ایده جالب برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی است: بسیاری از زنان به دلیل رفتار مردانه خود از انجام وظایف مادرانه عاجز هستند. ممکن است آنها به دلایلی مانند احساس تملک و افتخار ورزیدن خواستار بچه باشند؛ اما احساس بد آنها در مورد زن بودن خود احساس کهتری)، آرزوی داشتن شغل، رقابت جویی با همسران آنها را از هر گونه لذت از داشتن و بودن با نوزاد خودداری می کند.

شما برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی با متغیر دلخواه می توانید از خدمات سفارشی ما استفاده کنید.