پیشنهاد جدیدترین موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی کودکان درباره تعداد فرزندان را در این متن دنبال کنید.

در خانواده های تک فرزندی دو کلیشه رایج در مورد کودکان یکی یکدانه وجود دارد که نشان می دهد آنها نمی توانند در زندگی موفق و شاد باشند. اولین مورد به دلیل لوس بودن آنها، غرور، خودپسندی و غیر اجتماعی بودن آنهاست. دوم اینکه آنها تعلق به گروهی از افراد دارند که به افراد ترسو» معروفند. حساس، گوشه گیر، وابسته به دیگران و به طور کلی غیر اجتماعی هستند. یک فردترسو ممکن است در سازگاری با افراد دیگر مانند یک کودک لوس ناموفق نباشد؛ اما تمایل دارد همواره خود را از دید دیگران پنهان کند و تنها و گوشه گیر باشد. در نتیجه فرصت او برای شاد بودن و خوب سازگار شدن با محیط و دیگر افراد کم است. عقاید قدیمی نامطلوب در مورد کودکان یکی یکدانه از طریق مطالعات و بررسیهای علمی تأیید شده است. جی استانلی هاله در سال ۱۹۰۷ می نویسد: «تک فرزند بودن یک بیماری است.

فرزند تک در واقع معلول است. نمی توان از او انتظار داشت که مطابق ظرفينش زندگی کند و یا با کودکان دیگر در خانواده سازگار شود.» بیشتر مطالعات اخیر بر این موضوع توافق کرده اند که فرزند تک در خانواده الگوی شخصیتی متمایزی دارد. این الگو معمولا نشانگان تک فرزندی» نامیده می شود. با این حال شواهد آشکاری در این مورد وجود دارد مبنی بر اینکه اگر چه الگوی شخصیتی این افراد متمایز است؛ اما دارای ویژگیهای بسیاری است که به سازگاریهای فردی و اجتماعی خوب آنها منجر می شود. از بین ویژگیهای خوب مربوط به نشانگان تک فرزندی می توان به رفتار خوب آنها، بویژه کنترل احساساتشان اشاره کرد. این امر به دلیل تماس مداوم آنها با بزرگترها و تقلید از الگوهای رفتاری بزرگسالان است. از آنجایی که کودکان یکی یکدانه از رقابت، غیبت و نزاع خودداری می کنند که ویژگی بسیاری از کودکان است.

اگر به دنبال یک موضوع بکر هستید سفارش موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی کودکان درباره تعداد فرزندان یا هر متغیر دلخواه را از ما بخواهید.