برای انتخاب موضوع جدید پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نگرش والدین نسبت به توانایی تحصیلی دانش آموزان با ما همراه باشید.

برتری موضوع درسی دانش آموزی که موضوعی را به خوبی یاد می گیرد معمولا به آن موضوع علاقه مند می شود بویژه اگر نمره اش در آن موضوع بالاتر از حد انتظاراتش باشد. گرفتن نمره پایین با نمره نگرفتن در درسی به طور اجتناب ناپذیری به تنفر دانش آموز از آن درس منجر می شود. نمره های خوب همیشه باعث سرافرازی فرد و نمره های بد باعث ناکامی فرد می شود. اثرات مربوط به برتری موضوعی همان طور که با نمره مشخص می شود با نگرشهای والدین و معلمان تشدید می شوند. بسیاری از والدین و معلمان بر این باورند که دانش آموزی که در یک درس خوب عمل کند می تواند در دروس دیگر هم به خوبی عمل کند. این عقیده بر اساس این فرضیه است که یک توانایی ذهنی کلی وجود دارد که می تواند به راحتی در مورد همه موضوعات مورد استفاده قرار گیرد.

در نتیجه چنین فرض شده است که دانش آموزی که درس ریاضیاتش خوب است می تواند در خواندن، دیکته، زبانهای خارجی یا تاریخ هم به همین اندازه موفق باشد. مطالعات علمی براساس نتایج تستهای هوش و استعداد نشان می دهند که این باور توجیه ناپذیر است. به ندرت دانش آموزی پیدا می شود که در همه دروس ضعیف یا قوی باشد. با این حال، مانند اکثر باورهای قدیمی، این باور هم وجود دارد و بر انتظارات والدین و معلمان اثر می گذارد. آگاهی از این انتظارات بر انتظارات دانش آموز و آنچه که انتظار انجام آن را به نحو احسن در مورد همه موضوعات دارد اثر می گذارد. عدم انجام چنین کارهایی به قضاوتهای نامطلوب دانش آموز، والدین و معلمان منجر می شود. این قضاوتها در نگرشهای فردی دانش آموز منعکس می شود.

برای سفارش طراحی جدیدترین موضوع پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نگرش والدین به تحصیل دانش آموزان و دیگر متغیرهای جدید می توانید از خدمات ما استفاده کنید.