برای پیشنهاد موضوع پایان نامه آموزش پرستاری درباره اعتیاد به اینترنت به با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 اعتیاد در مغز تثبیت می شود و به همین دلیل مانند برنامه اصلی و اولیه ای کار می کند که پیوسته ممکن است فرد را به بازگشت سوق دهد.

بنابراین بسیار مهم است که افرادی مانند من بدانند که بازگشت، خطری واقعی است و آگاهی از این امر به پیشگیری کمک می کند. تجربه شخصی و کار با دیگران مرا با علائمی آشنا ساخته است که می توانند پرچم قرمز را بالا ببرند:

کم شدن علاقه به دوستان و اعضای خانواده. حفظ روابط نزدیک با دوستان حامی و اعضای خانواده ضروری است. بدون آنها واقعا خطر بازگشت بالا می رود. اصولا انزوا و گوشه گیری زنگ خطر را به صدا در می آورد. بنابراین برای روابط نزدیک با خانواده و دوستان باید تدبیری بیندیشیم. 

اعتماد به نفس کاذب، عده ای تصور میکنند که می توانند این راه را به تنهایی طی کنند، درست مثل زمانی که من اولین بار سعی کردم بازی را کنار بگذارم. این طرز تفکر بسیار خطرناک است و اغلب باعت بازگشت می شود. تغییرات بزرگ زندگی. طلاق، فارغ التحصیل شدن، بیکاری، تغییر شغل و عوامل متعدد دیگری از این دست ما را در معرض بازگشت قرار می دهند. ناتوانی در روبه رو شدن با مشکلات عامل اصلی شروع هر اعتیادی است و شرایط نامطلوب می توانند عامل بازگشت باشند. وقتی تغییرات اساسی در زندگی رخ می دهند باید مراقب علائم بازگشت باشیم. 

ملال آور شدن زندگی ملالت و کسالت اغلب پیش درآمد اعتیاد است. افراد معتاد اغلب نمی توانند یکنواختی و تکرار را تحمل کنند. پیدا کردن روشهایی که زندگی را هیجان انگیزتر و جالب تر کند در هر درمانی ضرورت دارد و فقدان آن احتمال بازگشت را بالا می برد. .. اجتناب و کناره گیری. نبود استقامت و چاره جویی در محل کار، خانه و روابط، خطر بازگشت را گوشزد می کند. با توجه به اینکه تقریبا تمام معتادان برای فرار از مشکلات عاطفی به اعتیاد روی می آورند، عدم مبارزه با این گرایش و ویژگی، درمان را متزلزل می سازد بسیار مهم است که افراد معتاد در مسیر رشد شخصی خود چرخه فرار و اجتناب را از میان بردارند. تشکیل حلقه حمایتی متشکل از اعضای خانواده, دوستان و آشنایان هم اهمیت شایانی دارد.

پیدا کردن فعالیتهای مفید و تحریک کننده راه دیگری است که می تواند جایگزین وقت گذرانی در دنیای مجازی شود. وقتی فرد معتاد دچار بازگشت می شود اولین کاری که باید انجام دهد این است که یک نفر را در جریان بگذارد و فورا یک پل ارتباطی برقرار کند. البته اولین چیزی که به ذهن شخص می رسد این است که روی آن سرپوش بگذارد و آن را پنهان کند. وقتی فرد به عادت سابق برمی گردد دچار شرمندگی و خجالت زیادی می شود و اطلاع دیگران از این موضوع احساس شرمندگی او را شدیدتر می کند. اما باید بدانیم که در نهایت دوستان قابل اعتماد و اعضای خانواده هستند که می توانند با محبت و حمایت خود ما را به مسیر بهبودی بازگردانند و اگر دست یاری به سوی آنها دراز کنیم، نیمی از مبارزه را برده ایم. اعتیاد پل ارتباطی را خدشه دار می سازد اما صداقت با دیگران فورا آن را ترمیم می کند.

نمونه موضوع پیشنهادی :

بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت و نحوه استفاده از آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی


دانلود پروپوزال کامل این موضوع