ابتلا به بیماریهای مزمن بزرگترین مشکل سیستمهای مراقبت بهداشتی می باشد . امروزه همزمان با رشد تکنولوژی و اطلاعات پزشکی، طول عمر انسان افزایش یافته است و بسیاری از بیماریهایی که در گذشته کشنده بوده اند، به شکل مزمن مشاهده می گردند (1).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
48 صفحه
کد:
1756 mg


فهرست عناوین این مقاله:

الگوریتم روشهای تشخیص نارسایی قلبی (6) - مدل مفهومی عوامل احتمالی موثر بر خودمراقبتی در افراد مبتلا به نارسایی مزمن قلبی (18)- مروری بر مطالعات - منابع


قسمت هایی از این مقاله:

ابتلا به بیماریهای مزمن بزرگترین مشکل سیستمهای مراقبت بهداشتی می باشد .

امروزه همزمان با رشد تکنولوژی و اطلاعات پزشکی، طول عمر انسان افزایش یافته است و بسیاری از بیماریهایی که در گذشته کشنده بوده اند، به شکل مزمن مشاهده می گردند (1).

بیماری مزمن، واژه گسترده ای است که تغییرات متعدد جسمی و روانی را در سلامت در بر می گیرد .

این بیماریها مشکل بهداشتی عمده ای در جهان ایجاد کرده اند (59).

سازمان مطالعات ملی بهداشتی ، بیماری مزمن را به عنوان وضعیت بیماری تعریف می کند که با تغییر پاتولوژیک غیر قابل بازگشتی همراه باشد که به مدت بیش از 3 ماه تداوم یافته و سرانجام ناتوانی دائمی ایجاد نماید (60) و یا جزء بیماری هایی چون بیماری قلبی، دیابت و... باشد که بدون در نظر گرفتن طول مدت ابتلا به بیماری بعنوان بیماری مزمن محسوب می شود (16, 59).

اغلب افراد مبتلا به یک بیماری مزمن دچار احساس غم و اندوه شدید به دنبال فقدان ها یا تغییراتی در ساختار و عملکرد فیزیکی گردیده، در مورد وضعیت مالی یا موقعیتها، نقشها، احترام و آبرو، و شأن و ارزشهای خود نگران هستند و با امکان یک مرگ زودرس روبرو می باشند .

یک بیماری مزمن سبب ایجاد تنش در بیمار و خانواده می گردد، زیرا که باعث ایجاد تغییرات مادام العمر در نقشها یا روش زندگی شده و با بستری شدن های مکرر سبب بروز مشکلات اقتصادی و کاهش تعاملات اجتماعی بین اعضای خانواده می گردد (59).

یکی از شایع ترین بیماری های مزمن، بیماری های قلبی می باشند (2).

بیماری های قلب و عروق، علت عمده ناتوانی و مرگ و میر در کشورهای مختلف جهان بوده و هنوز هم علیرغم ابداع روشهای مختلف مبارزه با آن، دارای شیوع فراوانی است .

بیماری های قلبی به دلیل فراهم آوردن عوامل تنش زای جسمی و روحی نظیر درد، فقدان سلامتی، از دست دادن شغل، محرومیت بیش از حد حسی، مرگ قریب الوقوع و درجات متفاوتی از واکنش های روانی نظیر ناامیدی، خستگی و وحشت موجب احساس بی ارزشی و کاهش اعتماد به نفس در بیماران می شوند .

در این بین، نارسایی قلبی یکی از مهم ترین بیماری های قلبی است که بیشترین میزان ابتلا، مرگ و میر و از کارافتادگی را دارد (61).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.