خرید و دانلود یک نمونه فرم انجام شده مصاحبه بالینی کودک و نوجوان به صورت استاندارد و کامل در انتهای همین متن امکان پذیر است.

براساس آزمایش پزشکی و گزارشهای والدین و معلمین، یک پزشک می تواند بیماری عدم توجه در کودکان را تشخیص داده و بیماری را درمان کند، اما بسیاری از اختلالات روانی دیگر نیز باید رسما برطرف شوند قبل از اینکه یک روانشناس بررسی رسمی خود را آغاز کند.

خانواده های مشکل دار و موقعیتهای عاطفی (مانند، طلاق، یا دیگر تغییرات در ساختار خانواده مانند به دنیا آوردن یک نوزاد)، احتمالا اختلالات بلندمدتی را ایجاد می کنند و حضور مشکلات رفتاری دیگر دلایل معقولی است برای بررسی ها و آزمایش ها جزئی رواتی۔ ارزیابی روانی معمولا در چند جلسه تکمیل می شود. این ارزیابی شامل مصاحبه های بالینی با والدین و کودکان، آزمایش باسکومتریک با کودکان، و شاید مشاوره معلمین نیز باشد.

مصاحبه برای برطرف کردن علل احتمالی عدم توجه صورت می گیرد مانند اضطراب در مورد بروز یک استرس در خانه، اضطراب در رفتار به خاطر امور مدرسه یا مشکلات اجتماعی موارد پزشکی و تخصصی با دقت بررسی می شوند چون ممکن است همین موارد منجر به مشکلات گسترده تر شوند - برای مثال، اختلالات دامنه دار ماند اتیسم. مصاحبه با کودکان کم سن و سال زیر ۱۰ سال بیشتر به خاطر ارزیابی حالتها، رفتار و زبان کودکان انجام می گیرد؛ چون این کودکان آنقدر آگاه نیستند که بتوانند مشکلات خود را در مورد تمرکز و توجه مطرح کنند.

کودکان بالای ۱۰ سال خیلی بهتر می توانند کمک کنند چون ممکن است از طرف دوستان، مربیان، و دیگر بزرگسالانی که بی توجهی آنها را مشاهده کرده اند، اطلاعاتی دریافت کرده باشند آزمایش های سایکومتریک شامل استفاده از وسایل مختلف برای اندازه گیری توانائی ذهنی کودک و ضعفهای او می شود. آزمایش هوش، برای روشن کردن پتانسیل های یادگیری کودکان طراحی شده اند.

در آزمایش های گوناگون IQ قسمتهای زیادی وجود دارد که روانشناس می تواند استفاده کند. همهی آزمایش های گسترده معیارهای از قبیل مهارتهای آنی توجه، اطلاعات کلامی که به مرور زمان کسب میشود (مانند گنجينه لغات)، و مهارت های حل مشکلات غیر کلامی را منظور می کنند. آزمایش های نهایی، دانش کسب شده توسط کودک را ارزیابی می کنند - بدین معنا که آنها چطور می خوانند؛ هجی می کنند؛ می نویسند و مسئله های ریاضی را حل می کنند.

البته این آزمایش در سطح ملی صورت می گیرد. مسئولین مدرسه برای استفاده از ابزار لازم که براساس مدرسه، و کلاس کودکان طراحی شده اند، تعلیم دیده اند. در ایالات متحده، دانش آموزی که وارد کلاس سوم می شود، ممکن است از نظر مهارت خواندن در رتبه یک کلاس دومی باشد که نصف سال را گذرانده است.

روان شناسان ممکن است از عامل سن و سال استفاده کنند تا روشن کنند که یک کودک کلاس سومی فرصت کمتری داشته است تا بتواند اطلاعات منظور شده در آزمایشها را کسب کند. هر دو دیدگاه برای ارزیابی کودکان کم سن و سال مناسب است.


خرید و دانلود 6 نمونه مصاحبه بالینی (بر اساس کتاب مصاحبه بالینی اوتمر)

نمونه مصاحبه بالینی اول :

 اسکیزوفرنی نوع پارانوئید- اختلال دو قطبی  تعداد صفحه : 19   فایل word

نمونه مصاحبه بالینی دوم :

 اختلال وسواس اجباری    تعداد صفحه : 11   فایل word

نمونه مصاحبه بالینی سوم :

اختلال افسردگی، اختلال وسواس فکری -عملی      تعداد صفحه : 12   فایل word

نمونه مصاحبه بالینی چهارم :

اعتیاد                تعداد صفحه : 10   فایل word

نمونه مصاحبه بالینی پنجم :

اختلال افسردگی  و اختلالات اعتیادی          تعداد صفحه : 12   فایل word

نمونه مصاحبه بالینی ششم :

اختلال افسردگی دو قطبی             تعداد صفحه : 11   فایل word


 دانلود فوری شش فایل بلافاصله پس از پرداخت

 کد فایل : balini01

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.