انتخاب موضوع جدید و بروز برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی کودکان می تواند درباره مسئله اجتماعی شدن کودکان باشد.

در صورتی که برای نوشتن پروپوزال پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی درباره روابط اجتماعی کودکان قصد مشاوره دارید با ما همراه باشید.

کودکانی که به روابط اجتماعی با بزرگترها بیشتر از کودکان مأنوسند حتی اگر خواهر و برادرانی داشته باشند تعجبی ندارد، الگوهای رفتاری ای را در موقعیتهای خارج از خانه به کار می برند که در خانه نیز تأثیر گذار است. آنها معمولا دیگر کودکان را نادیده می گیرند. اما سعی می کنند توجه بزرگترها را از طریق نگاه، سؤال، نظر و درخواستهای فوری برای اظهار نظرهای صریح به خود جلب کنند. گزارش شده است آنها در خارج از منزل بیشتر از بزرگترها تاثیر می پذیرند تا والدین یا دیگر خویشاوندان. کودک نگرشها و رفتارهای اجتماعی را به صورت عمده ای از کودکانی که با آنها معاشرت دارد می پذیرد. هنگامی که همبازیهای کودک بزرگتر از او هستند او تلاش می کنند رابطه اش را با آنها حفظ کند. با چنین عملی الگوهای رفتاری کامل بیشتری را در مقایسه با همسالانش رشد می دهد. اگر کودکان بزرگتر مایل باشند بر او ریاست کنند ممکن است مرید و مطیعشان شود یا الگوهای رفتاری غیر اجتماعی را در خود رشد دهد. اگر کودک بزرگتر از همبازیهایش باشد سعی خواهد کرد بر آنها ریاست کند.

در هر دو حالت، کودک هر چه بزرگتر می شود به طریقی رفتار خواهد کرد که سازگاری اجتماعی مناسب با هم سن و سالهایش را دشوار می کند. اگر اولین هم بازیهایش هم جنس او باشند ممکن است در آینده در برقراری رابطهء اجتماعی با هم بازیهای از جنس مخالفش مشکل داشته باشد. بسیاری از پیش داوری ها از تقلید پیش داوریهای هم بازیها سرچشمه می گیرد. معمولا کاربرد هیجان هایی همچون تهدیدها، ترس یا شرمندگی برای رسیدن به هدف از طریق تقلید فرا گرفته می شود. برخلاف این واقعیت که برخوردهای اجتماعی اولیه خارج از خانه معمولا توسط حملات خشن از جمله مبارزه کردن توصیف می شوند مطالعات نشان می دهد که راهنمایی و نظارت کودکان، باعث ابراز محبت آمیز بیشتری در رابطه با همبازیهایشان در هر سن و سال و پاسخ های خشن کمتر می شود. بنابراین کودک رضایتمندی بیشتری را از ارتباطات اجتماعی کسب می کند و تشویق می شود تا روابط بیشتری را با هم سن و سالهایش دنبال کند.