انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی در مورد اجتماعی شدن کودکان

 اجتماعی شدن کودکان می تواند متغیری مناسب برای انتخاب موضوع جدید و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی باشد.

بخش عمده ای از کارهایی که در فرهنگها برای رشد و اجتماعی شدن کودک انجام شده است، توسط مردم شناسان در آن جای گرفته است؛ مونتگومری (۲۰۰۹) مقدمه مفیدی در زندگی کودکان از نگاه انسان شناسی نوشته است.

این دیدگاه کاملا متفاوت از جریان اصلی دیدگاه های روانشناسان نیست، اما این ها عمدتا برگرفته از روش قوم نگاری مشاهده دقیق و مصاحبه با آگاهان می باشد و اغلب (اما نه هميشه) جای گرفته در فرهنگ نسبتا کوچک متمایز از مدل های غربی شده اش که بسیاری با آن آشنا هستند، به نظر می رسد. من در بر داشت خود از شوهد آنها را در بسیاری از زمین های مختلف جالب دیدم – در مطالعات غنی جزئیات جامعه یکی پس از دیگری، خواننده ساده و بی تکلف می تواند از هر دو شوک تحریک کننده ناشی از تفاوت و راحتی اطمینان از تشابه لذت ببرده خواننده ای که فراتر از گردشگری فرهنگی می رود، می تواند شروع به استخراج هر دو زمینه موضوعی شباهت بین این دو فرهنگ و حس تنوع ساختارهای اجتماعی و انتظاراتی که جامعه را احاطه کرده است، داشته باشد. البته با نگاه به فرایند معمول، نه فقط آنچه در سطح اتفاق می افتد و درک مفهومی مشکلاتی که زمینه برخی از فرضیات ما بودند (به عنوان مثال تورن ۱۹۹۳: لوین و نیو ۲۰۰۸).

من می خواهم در اینجا فقط تعداد کمی از این مسائل به طور خلاصه بررسی کنم. اما از آنجا که آ تچه ارائه میدهم باید انتخابی باشد، خوانندگان باید برداشت و تفسير خودشان ادامه دهند. مقدمه مونتگومری در این زمینه، تنها به ذکر و جمع آوری مطالبی از جمله کودکی و کودکان و جامعه پرداخت که منابع مفیدی خواهند بود. تعریف معنای فرهنگ و توصیف فرهنگها کار آسانی نیست.

در دیدگاه کلی تر، فرهنگ اشاره به الگوهای فعالیتهای انسانی و سیستم های نمادین دارد که به این فعالیتها اهمیت اجتماعی می دهد، مانند ترکیبی از که زبانها، باورها، نهادها، علوم، موسیقی، ادبیات و هنر، ادب، مذاهب، آیین های جهان بینی و آثار باستانی که آنچه ما فکر می کنیم، کار می کنیم و آنچه اجداد فکر کردند و تجام دادند و آنچه فرزندان ما فکر خواهند کرد و انجام خواهند داد را تشکیل می دهد. بعضی از آنها منحصر به فرهنگ خاص است. بعضی دیگر ممکن است كما بیش جهانی باشد. شوارتز و همکارانش (شوارتز ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، شوارتز و برادی ۲۰۰۱، شوارتز و بوهنک ۲۰۰۴، شوارتز و روبل ۲۰۰۵) .

آیا شما نیز به این بحث علاقمند هستید؟ اقدامات فردی که هر کدام ارزشی را ابراز می کند، به احتمال زیاد پیامدهای عملی، روانی و اجتماعی خواهد داشت و ممکن است این عواقب با ارزش های دیگر در تضاد و یا سازگار باشد. شوارتز و همکارانش استدلال می کنند که این ارزش ها با یکدیگر در مدل سیر کمپلکس پیچیده در ارتباطند (شوارتز و بوهنک ۲۰۰۴) اما آنها را هم چنین می توان با دو بعد اساسی دید: اول خود – افزایشی (تاکید بر قدرت و موفقیت و تا حدودی در لذت جویی در مقابل خود تعالی (تاکید بر جهانشمول بودن و خیر خواهی) و دومی باز بودن (خودفرماتی، تحریک و احتمالأ لذت جویی) به جای محافظه کاری (امنیت، سنت، ایجاب).

(اولين ابعاد شبیه مدل فردگرایی جمعگرایی است که منجر مقدار قابل توجهی پژوهش شد، من بعدا درباره آن می گویم (صص ۴۷، ۸۱، ۱۳۹، ۱۵۶، ۲۳۶ ۳۷ - پیشنهاد این است که شوارتز و باردی ۲۰۰۱) که کسب ارزش در خانواده شروع می شود، که مانند هر شبکه اجتماعی نیاز به همکاری نزدیک و مثبت دارد تا راه اجرای ارزشهای اجتماعی هموار کند. والدین و سایر افراد نوع دوستی را مدل می کنند و به آن از دوران اولیه در زندگی کودکان پاداش می دهند (صص ۲۱-۱۲۰، ۲۳-۱۳۰ مدل فرزندداری، مدل رشد). جهانشمولی که بر مهربان بودن با دیگران در جمع خود و خارج از جمع آشنا تاکید دارد، با گسترش شبکه ارتباطی بود که مهم تر می شود و معمولا در مدارس ابتدایی و توسط معلمان در نظر گرفته میشود (ص ۲۱۲).

ارزش گذاری امنیت، ایجاب و قدرت می تواند با تنش در برابر ارزش گذاری لذت جویی و خودفرمانی در دوران کودکی همراه باشد. (به یاد دارم که شریک من می گفت: وقتی از مجبور کردن دخترم برای انجام آنچه خودم می خواستم تاامید میشدم به او می گفتم ولی تو که کیک نمی خواهی می خواهی؟ و در آن لحظه من یک مورد ارجح قدرتمند به نشان می دادم تا او کورکورانه، بی سوال و فوری اطاعت کند، اگرچه در بلند مدت حق با شریکم بود.» ارزش گذاری دستیابی را میتوان با دو جنبه دید، یکی از انگیزش ذاتی گرفته می شود و کارها را به خاطر خودش انجام می دهند و دیگری از دستیابی به یک چیز با توجه به مقایسه با دیگر مردم معنی می یابد و در عین حال با مطالعه کارول دوک (۱۹۹۹) (صص ۷۸-۷۷) مرتبط است؛ شاید خودفرماتی هیر همینگونه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی کودکان می توانید از خدمات ما استفاده کنید.