انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی

 رابطه والدین با کودکان از جمله حوزه های بسیار مهم برای انتخاب موضوع و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی است.

درباره رابطه والدین و کودکان تحقیقات بسیاری انجام شده است که همچنان ایده های بسیاری جذابی در این باره قابل اجراست. مشخصه های کودکان، از جمله ویژگی های مشتق شده از ژنها تحت تأثیر رفتار پدر و مادر خود آنها است. به عنوان مثال، نوزادان به شدت تحریک پذیر تمایل به دریافت مراقبتی کمتر حساس دارند و در معرض خطر بیشتری برای رشد روابط ناامن قرار گرفته اند (کراکنبرگ ۱۹۸۱؛ وان دن یوم ۱۹۹۴).

حتی پدر و مادر حساس ممکن است دریابند که منفی بودن نوزاد باعث فرایندهای دلبستگی کمتر کار کنند. دلبستگی هنگامی افزایش یافته است که طفل مادر را تحریک می کند و پاسخ مثبت به تلاش او برای تعامل می دهد و به این ترتیب حساسیت، مراقبت صميمانه و توجه بیشتر نسبت به کودکانی که بیشتر تحریک پذیر هستند و کمتر تسکین می یابند، نشان می دهند (کاکس و دیگران، ۱۹۹۲، کوچانسکا ۲۰۰۱: شامیراسکاو و دیگران ۲۰۰۴).

این کار یادآوری می کند که همیشه برای نوزادان بهتر است تحریک پذیری پایین داشته باشند. مطالعه کلاسیک (دوورایز ۱۹۸۴) نشان داد که وقتی جامعه شرق آفریقا با خشکسالی و قحطی تهدید شده بود تحریک پذیر بیشتری وجود داشت و نوزادان نیازمند بیشتری هم بودند که به احتمال زیاد زنده ماندند، چرا که آنها خواسته های خود را به مراقبانشان نشان دادند و به دریافت مواد غذایی ادامه داد در حالی که نوزادان با درخواست کمتر بی سر و صدا فوت کردند.) به همان اندازه روشن است که خصوصیات پدر و مادر بر رفتار فرزند داری آنها اثر می گذارد.

برای مثال سوء مصرف مواد مخدر، افسردگی مادر و فقدان حمایت اجتماعی، همه برای پدر و مادر حساس بسیار سخت تر است (ص ۵۶، ۴۸-۱۴۷ء ۲۷۸۲۷۹، برادی و دیگران ۲۰۰۲، کراکنبرگ و لیکرز ۲۰۰۲، اسپینوزا و دیگران ۲۰۰۱، میدوز ۲۰۰۶، والنتینو ۲۰۰۸). به نظر می رسد شکل بی ثباتی پدر و مادر و استفاده بیشتر مواد مخدر و بزهکاری در فرزندان معتادان مواد مخدر وجود دارد (کلر و همکاران (۲۰۰۸ ).

برای استفاده از مشاوره تخصصی ما برای انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره رابطه والدین و کودکان می توانید با ما در ارتباط باشید.