مهاجرت و کودکان و مسائل مربوط به آن می تواند یک ایده برای انتخاب موضوع جدید و نوشتن پروپوزال و پایان نامه روانشناسی باشد.

در این رابطه می توان از هویت قومی کودکان نام برد که جای بحث و پژوهش دارد.

هم هویت قومی و هم وابستگی به زبان فرهنگ اصلی و وابستگی به کشور مبدأ با گذشت زمان در نسل ها کم رنگ تر می شود و عملکرد اجتماعی سازی والدین و آموزش انها به کودکان در مورد کشور اصلی شان روز به روز کمتر می شود.

آمانا تيلور و یازدجیان به تشکیل یک گروه متمرکز از مادرهای اهل پوترو رکن و ساکن امریکا و با اصلیت مکزیکی پرداختند تا به بحث در مورد این مساله بپردازند که آنها در مورد آموزش سابقه و پیش زمینه قومیت اصلی شان به فرزندانشان چگونه فکر می کنند. این مساله برای این زنها دارای اهمیت بسیار زیادی بود. آنها چه در امریکا زندگی می کردند و چه در خارج از آمریکا بودند برایشان مهم بود که از زبان اصلی خودشان استفاده کننده رسم سنتی، موسیقی و آداب و رسوم خودشان را داشته باشند، مراسم جشن و غذاهای خود را داشته باشند کتابها و فیلم های خود را بخوانند و تماشا کنند و به کودکان خود کمک می کردند که احساس هویت اصلی و بومی خودشان را حفظ کنند.

اما این مساله در مورد مادرانی صدق نمی کرد که سعی می کردند به کودکان خود بیاموزند در جریان جامعه حرکت کننده این امید وجود داشت که کودکانی که از یک فرهنگ دیگر وارد فرهنگ جدید می شوند از هردو فرهنگ کاملاغتی شوند. کستیگان و دوکیس به مطالعه در مورد خانواده هایی پرداختند که در سن بزرگسالی از چین به کانادا آمده بودند و تفاوت هایی را در ارزش های مسائل عمومی و خصوصی احساس کرده بودند و اینکه فرهنگ کشور اول با حرکت سریع تری به سمت فرهنگ کشور دوم حرکت می کرد. مادرها بیشتر از پدرهای مهاجر به حفظ سنتها می پرداختند و کمتر موافق استقلال کودکان خود بودند و بر حفظ هویت چینی بسیار تاکید داشتند.

کودکان معمولاذ نسبت به والدین خود بیشتر به فرهنگ کانادا دید مثبت داشتند اگر چه هنوز به فرهنگ اصلی خود پایبند بودند. آنها زمانیکه در مورد خودشان صحبت می کردند بیشتر رابطه شباهت فرهنگی بین مادر و پدر و فرزندان وجود داشته بريمان به بررسی نوجوانانی پرداخت که والدين أنها پناهنگان یهودی بودند که از شوروی به امریکا مهاجرت کرده بودند و او دریافت که اختلاف بین خانواده ها همراه با اختلافهایی در مورد ابعاد سازگاری با فرهنگ بیگانه مثل رفتار امریکایی و استفاده از زبان روسی بوده است.

برای انتخاب جدیدترین موضوعات و مشاوره نوشتن پروپوزال پایان نامه روانشناسی کودکان در مورد مهاجرت می توانید از خدمات ما استفاده کنید.