مشخصات:
موضوع پروپوزال: ارتباط وابستگی به اینترنت با گرایش به غرق و جذب شدن در محیط مجازی در کاربران اینترنتی شهرهای تهران
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 30 صفحه
نوع فایل: word شماره 132
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...


قسمت هایی از این پروپوزال :

اعتیاد به اینترنت: در پژوهش حاضر منظور از اعتیاد اینترنت نمره ای است که آزمودنی در پرسشنامه اعتیاد اینترنت یانگ به دست می آورد (مجدیان، 1378). جذب شدن: در پژوهش حاضر منظور از جذب شدن نمره ای است که آزمودنی به وسیله پرسشنامه جذب تلگن بدست می آورد (پناهی شهری، 1388).

غرق شدن: در پژوهش حاضر منظور از جذب شدن نمره ای است که آزمودنی به وسیله پرسشنامه تمایلات غرق ویتمروسینگر به دست می آورد (همان منبع).

جامعه آماری مجموعه افراد، اشیا یا پدیده های مربوط به یک مطالعه آماری را جامعه می نامند. برای هر مطالعه، جامعه مشخصی وجود دارد. مهم این است که جامعه بطور روشن تعریف شود، زیرا نتیجه گیرهای که در پایان مطالعه آماری به عمل خواهد آمد تنها به همین جامعه تعلق خواهد داشت (گنجی،1384).

و در این پژوهش جامعه آماری درحدود 1600- 1400 کاربران اینترنتی کافی نت های شهری تهران و تهران است . نمونه تحقیق هر بخش از جامعه آماری را نمونه گویند. به عبارت دقیق تر نمونه عبارت از «تعداد محدودی از آحاد جامعه آماری که معرف ویژگیهای اصلی جامعه باشند (گنجی،1384).

در این تحقیق نمونه ما طبق جدول مورگان شامل 308 نفر کاربر اینترنتی در دسترس را از گروه های سنی و تحصیلی مقاطع که مراجعه به کافی-نت داشته اند انتخاب کرده ایم. حجم نمونه آماری واحدهای آماری مورد مطالعه نمونه را تشکیل می دهند. تعداد واحدهای موجود در نمونه را حجم نمونه می نامند و با حرفn نشان می دهند (گنجی،1384). در این پژوهش نمونه 308 کاربر اینترنتی است.

روش نمونه گیری وقتی تحقیق آماری با استفاده از نمونه انجام می گیرد، اولین تلاشی که به عمل می آید این است که نمونه طوری انتخاب شود که معرف جامعه باشد. و برای انتخاب واحدهای آماری یک نمونه، باید درمیان روشهای متعدد نمونه گیری دست به انتخاب زد.

این روشها به دو گروه تقسیم می شوند:روشهای نمونه گیری تصادفی (ساده، منظم، لایه ای و خوشه ای) و روشهای نمونه گیری غیر تصادفی (اتفاقی، ارادی، سهمیه ای و بر اساس داوری (گنجی،1384).

در پژوهش انجام شده نمونه آماری کاربران اینترنتی حاضر به همکاری است به تعداد حجم نمونه 308 نفر که با روش نمونه گیری غیر تصادفی (در دسترس) انتخاب شده است. ابزارگردآوری آطلاعات یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده های تحقیق پرسشنامه است.

پرسشنامه مجموعه ای از سوال ها (گویه ها) است که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می دهد. سوال های پرسشنامه را نوعی محرک ـ پاسخ می توان محسوب کرد و بطور کلی سوال های پرسشنامه به دو صورت 1- سوال های بسته ـ پاسخ 2ـ سوال های باز ـ پاسخ است (سرمد و همکاران1387).

در این تحقیق ابزار گردآوری اطلاعات از پرسشنامه (بسته پاسخ) استفاده شده است كه شامل 3 پرسشنامه اعتیاد اینترنتی، جذب و غرق شدن است . 3آزمون اعتیاد به اینترنت(IAT) دراین پژوهش از آزمون اعتیاد به اینترنت که روشی قابل اطمینان و معتبر برای اندازه گیری اعتیاد به استفاده از اینترنت است استفاده شده.

این پرسشنامه شامل 20 ماده است و برای سنجش میزان وابستگی افراد به کار با اینترنت یا کامپیوتر و بوسیله دکتر کیمبرلی یانگ تهیه شده است.

پاسخ های آن در پیوستار پنج درجه ای از بندرت، گاهی اوقات، اغلب، بیشتر اوقات، و همیشه قرار گرفته است که درجه اعتیاد خفیف، متوسط، و شدید را اندازه گیری می کند. پایین ترین نمره دریافتی 20و بالاترین امتیاز 100 است (مجدیان، 1387).

 

شماره 132

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.