مشخصات:
موضوع پروپوزال: رابطه عملکرد خانواده و سبک های دلبستگی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه کرمان
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 32 صفحه
نوع فایل: word شماره 57
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

تحقيق حاضر از آن جهت كه به بررسي و شناخت بيشتر روابط ميان متغيرها در شرايط موجود مي پردازد در دسته تحقيقات توصيفي قرار مي گيرد. در تحقيقات توصيفي مي توان ويژگي‌هاي جامعه مورد مطالعه را از طريق بررسي پيمايشي يا نظر سنجي ارزيابي نمود.

براي بررسي توزيع ويژگي‌هاي يك جامعه آماري روش تحقيق پيمايشي به كار مي رود. از سوي ديگر تحقيق حاضر را مي توان در دسته مطالعات ميداني قرار داد. محقق سعي نموده است تا با انتخاب يك جامعه آماري و نمونه مشخص، روابط میان متغییر های تحقیق را از دیدگاه شرکت کنندگان در مطالعه کشف و شناسایی کند. نهایتا ً این‌که تحقیق حاضر را بدلیل اینکه به بررسی روابط بین سه متغیر می‌پردازد، می‌توان در دسته تحقیقات همبستگی قلمداد کرد. تحقیقات همبستگی شامل کلیه تحقیقاتی است که در آن سعی می شود رابطه بين متغيرهاي مختلف با استفاده از ضريب همبستگي كشف و يا تعيين شود.

جامعه آماري، اندازه نمونه و روش نمونه گيري تحقيق جامعه آماري عبارتست از مجموعه اي از افراد يا واحدها كه داراي حداقل يك صفت مشترك باشند. جامعه آماري تحقيق حاضر شامل كليه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان کرمان است كه در سال تحصیلی 1391-1392 مشغول به تحصیل می‌باشند، که با توجه به اطلاعات و آماری که از سایت آموزش و پرورش استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بدست آمد، تعداد کل دانش‌آموزان مقطع متوسطه و به عبارت دیگر جامعه آماری پژوهش حاضر حدود 18000 نفر می باشد.

از آن جا که انجام پژوهش حاضر بروی همه جامعه آماری زمان بر و مستلزم صرف هزینه زیاد می باشد، لذا این پژوهش بر روی نمونه ای از این جامعه اجرا می گردد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول کوکران ( که در این فرمول N برابر 18000، t برابر 96/1، d برابر 05/0 ، p برابر 5/0 و q برابر 5/0 در نظر گرفته شد) تعداد 376 نفر بدست آمد. اما در پژوهش حاضر برای افزایش قابلیت تعمیم دهی نتایج پژوهش، نمونه پژوهش حاضر 400 نفر (200 دانش آموز دختر و 200 دانش آموز پسر) در نظر گرفته شد.

در این پژوهش ابتدا با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 50 درصد نمونه ها از طبقه دانش آموزان دختر و 50 درصد دیگر نیز از بین دانش آموزان پسر انتخاب خواهند شد. در روش نمونه گیری طبقه ای، افراد جامعه آماري را بسته به خصوصياتي كه آنها را از يكديگر متمايز مي سازد به طبقات مختلف تقسيم مي شوند. سپس به تعداد مورد نياز و یا متناسب با جمعيت هر يك از طبقات افراد نمونه انتخاب مي شوند. انتخاب افراد مي تواند هم به روش تصادفي باشد و هم به روش تصادفي سيستماتيك . سپس با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای از بین هر کدام از طبقات مذکور چندین دبیرستان (از بین 9 دبیرستان دخترانه و پسرانه موجود) انتخاب و سپس در هر کدام از دبیرستان های انتخاب شده چند کلاس انتخاب نموده و در انتها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده چندین دانش آموز انتخاب نموده و دانش آموزان انتخاب شده به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته می شوند.

در روش نمونه گیری تصادفی ساده، واحدهاي مورد انتخاب داراي شانس مساوي براي انتخاب شدن هستند. در اين جا قوانين احتمال است كه معين مي كند كدام واحدها يا افراد از جمعيت مادر انتخاب خواهد شد. انتخاب يا از طريق قرعه كشي است و يا از طريق استفاده از جدول اعداد تصادفي. در روش قرعه كشي ابتدا كليه واحدها يا افراد شماره بندي شده و يا اسامي آنها تهيه مي شود و سپس به قيد قرعه از بين آنها تعداد لازم براي نمونه انتخاب مي شود.

در این پژوهش با استفاده از لیست دانش‌آموزان هر کلاس، نمونه مورد نظر به صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه ها بین آن ها توزیع گردید. روش جمع آوري اطلاعات روش اصلي جمع آوري اطلاعات در اين پژوهش روش پرسشنامه اي است كه يكي از روشهاي بسيار متداول در گردآوري اطلاعات ميداني است كه امر گردآوري اطلاعات را در سطح وسيع، امكان پذير مي سازد. در تحقيقات توصيفي و نيز تحقيقاتي كه از گسترده جغرافيايي زيادي برخوردار باشد يا افراد جامعه آماري و نمونه آن زياد باشند معمولاً از روشهاي پرسشنامه اي استفاده مي شود.

روش پرسشنامه اي محتاج پيش بيني ها و برنامه ريزي‌ها و تدارك امكانات و نيروي انساني قابل ملاحظه اي است كه محقق بايد از وجود آنها اطمينان خاطر داشته باشد. اطلاعات مربوط به مسائل جمعيتي جامعه و نمونه تحقيق حاضر از سایت آموزش و پرورش استان کرمان و واحد اطلاعات و آمار اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان جمع آوري شده است. مطالعات نظري در مورد موضوعات عملکرد خانواده، سبک های دلبستگی و سازگاری اجتماعی با راهنمايي اساتيد بزرگوار توسط محقق دنبال شد.

در اين راستا از مقالات فارسی و لاتين تخصصي روانشناسی كه به موضوع پرداخته بودند استفاده شد. دستيابي به اين مقالات تخصصي از طريق شبكه اينترنت و كتابخانه هاي دانشگاه‌ها صورت پذيرفت. اطلاعات مربوط به اندازه گيري داده هاي تحقيق با استفاده از پرسشنامه های معتبر جمع‌آوري گرديد.

 

شماره 57

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.