مشخصات:
موضوع پروپوزال: اثربخشی شناخت درمانی هستی نگر بر کاهش نشانگان افت روحیه زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان (HIV)
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 33 صفحه
نوع فایل: word شماره 19
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...


قسمت هایی از این پروپوزال :

شناخت درمانی هستی نگر تعریف نظری: در رویکرد شناخت درمانی هستی نگر، با استفاده از فنون «شناخت درمانی» برخی از طرح‌واره‌ها، افکار خود آیند و خطاهای شناختی که در شکل گیری نشانگان افت روحیه وجودی بیماران نقش مهمی دارند را اصلاح می کند. درعین‌حال به آن دسته از نگرانی های وجودی نظیر اضطراب از مرگ، عدم قطعیت، بی‌معنای، تنهایی و کنترل ناپذیری جهان که در اثر تهدید مرگ نهفته در بیماری مزمن تشدید می شوند و در اغلب روش های مداخله ای به صورت نظام یافته به آن‌ها توجه نمی شود، نیز پرداخته می شود (بهمنی و همکاران، 1389).

تعریف عملیاتی:

شناخت درمانی هستی نگر طرح مداخله ای است شامل ده جلسه نود دقیقه ای و هفته ای یك جلسه (بهمنی و همکاران، 1389) که توسط پژوهشگر با نظارت اساتید راهنما و مشاور برای تطبیق با نیازهای خاص بیماران مبتلا به HIV مثبت باز آرائی شده است. نشانگان افت روحیه تعریف نظری: نشانگان افت روحیه بیانگر احساس فقدان معنا و هدف در زندگی، احساس ناامیدی و درماندگی، نشانه-ها و احساس تسلیم‌شدگی، ناتوانی مداوم در مقابله، بی کفایتی ذهنی و عزت نفس پایین است (وهلینگ و همکاران، 2011) و به عنوان تغییر در روحیه با طیفی از حالات روانی از دلسردی (فقدان اطمینان)، اندوهگینی (به عنوان آغاز فرایند تسلیم روانی شدن) و یأس (از دست دادن امید) گرفته تا نشانگان افت روحیه (تکمیل فرایند تسلیم روانی شدن) ادامه می یابد (کیسان و همکاران، 2001).

تعریف عملیاتی:

در این پژوهش بر اساس پرسشنامه سنجش نشانگان افت روحیه (DS) کیسان (2004) اندازه‌گیری خواهد شد. تحریف های شناختی تعریف نظری: تحریف های شناختي به آن دسته از افكار گفته می‌شود كه بر پايه فرضياتي نادرست شکل‌گرفته و منجر به سو گیری در تفكر می‌شوند. اين سو گیری به گونه اي است كه فرد را از واقعيت زندگي اين جهاني دور ساخته و منجر به بروز سوء تفاهماتي بسيار در رفتارهاي فردي و بين فردي می‌شود به گونه‌ای كه گاه فرد به ورطه اختلالات رواني گرفتار مي آيد.

آلبرت آليس روانشناس معروف اين خطاها را شناسايي و در قالب ده خطاي شناختي معرفي نموده است. از آنجایی که بسیاری از مشکلات و هیجانات نامناسب ما از سوی تفکرات نا معقولمان است، آگاهی از این تفکرات برای رهایی از مشکلات زندگی فردی است.

این تحریفات عبارت‌اند از: تفکر همه یا هیچ، تعمیم مبالغه‌آمیز، فیلتر ذهنی، بی توجهی به امر مثبت، نتیجه‌گیری شتاب‌زده و پیش گو که شامل ذهن‌خوانی و تفکر اشتباه، درشت بینی و ریزبینی، استدلال احساسی، عبارت باید بهتر است، برچسب زدن و شخصی سازی (احدی،باقری و سهرابی، 1388).

تعریف عملیاتی: در این پژوهش بر اساس پرسشنامه تحریف های شناختی حسن عبدالله زاده و مریم سالار (1389) اندازه‌گیری خواهد شد.

 

شماره 19

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.