مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ........
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 12 صفحه
نوع فایل: word شماره 152

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 

در سال 1985 یک دانشجوی مقطع دکتری با نام واین پاین در رشته هنر در یکی از دانشگاه های آمریکا پایان نامه ای را به اتمام رساند که در آن از عنوان هوش هیجانی استفاده شده بود. به نظر می رسد که اولین کاربرد اصطلاح هوش هیجانی در محافل علمی و آکادمیک به این دانشجو باز گردد(خائف الهی، 1382).

بعد از آن مایر و سالوی دو نفر از اساتید دانشگاه های آمریکا در دو مقاله از این اصطلاح استفاده کردند. سالوی و مایر (1990) هوش هیجانی را نوعی از هوش توصیف کردند که مشتمل بر توجه به احساسات و هیجان های خود و دیگران، فرق گذاشتن بین آن ها و استفاده برای اتخاذ تصمیم مناسب، در زندگی می باشد. بنا به عقیده سالوی و مایر، هوش هیجانی چهار جنبه شناخت، درک، تنظیم، و استفاده از هیجانات را دارد که بر خلاف هوش ذهنی می توان آن ها را از محیط آموخت؛ از این رو مهارت های هوش هیجانی، اکتسابی می باشند.

داشتن این مهارت ها می تواند برای دانشجویانی که در شرایط تنش زای محیط دانشگاه و خوابگا ههای دانشجویی قرار می گیرند، نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و برعکس نداشتن این مهارتها می توند برای آنان مشکلات جدی همچون افت تحصیلی، ترک تحصیلی، گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و محرک را ایجاد کند. مشهورترین فرد در زمینه هوش هیجانی دانیل گلمن می باشد. به نظر گلمن هوش هیجانی دارای دو بخش عناصر درونی و بیرونی است.

عناصر درونی شامل میزان خودآگاهی، خود انگاره، احساس استقلال، ظرفیت خود شکوفایی، و قاطعیت می باشد و عناصر بیرونی مشتمل بر روابط بین فردی، سهولت در همدلی، و احساس مسئولیت است. گلمن هوش هیجانی را از هوش ذهنی جدا می کند، و به نظر او هوش هیجانی شیوه استفاده بهتر از هوش ذهنی از طریق خود کنترلی، اشتیاق و پشتکار، و خود انگیزی را شکل می دهد (گلمن، 1995).

 

شماره 152


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.