دانلود رایگان پایان نامه مدیریت دولتی نیروی انسانی درباره تاثیر اعتماد و خودآگاهی کارکنان بر تمایل به اشتراک دانش با توجه به نقش میانجیگری امنیت روانشناختی در دانشگاه ... .

احساس ناامنی تقریبا در بین تمامی کسانی که حرکت رو به بالا دارند، عمومیت دارد. نا امنی گسترده از این نیاز سرچشمه می گیرد که باید با دوستان قدیمی و همکاران قطع رابطه کرد و ارزشهایی را کنار گذاشت که در طول زندگی راهنما بوده اند. حرکت در گروه قدیمی و جدید تشخیص داده نخواهند شد و افراد دیگر با گروهی که از آن خارج شده اند پیوند محکمی ندارند و قادر نیستند چنین پیوندی را در گروه جدید برقرار سازند. نا امنی از طریق الگوهای رفتاری حاصل می شود که شخصیت را تحت تأثیر قرار می دهند. اول اینکه این مسأله به پیروی زیاد منجر می شود. شخص از اینکه از نظر ظاهر، سخن گفتن عقاید یا اعمال از بقیه متفاوت باشد، می ترسد؛ زیرا او نمی خواهد بداند که دیگران چگونه به او عکس العمل نشان می دهند. اگر چه همان گونه که اليس و لین اظهار کرده اند این مسأله همیشه به شیبه شدن به افرادی منجر نمی شود که می خواهد با آنها احساس نزدیکی کند. بر اثر گذشت زمان و تماسهای اجتماعی مداوم با افراد مربوط به طبقه متوسط اجتماع، این تمایزات خرده فرهنگ را به نابود شدن می کشاند.

این مورد سؤال انگیز است که آیا حرکت رو به بالا در افراد مربوط به طبقه متوسط اجتماع چشم انداز کاملی را در جهان اطرافشان ارائه داده است ؟ فرد احساس می کند که مجبور است بدون هیچ انتقادی هرچه دیگران می گویند بپذیرد. همراه با این مسأله ترک آداب و رسوم خانواده و جامعه و میل به وابستگی به رسوم گروه جدید پیش می آید. دوما اینکه از آنجایی که حرکت رو به بالا اغلب در بین طبقات بالای اجتماعی جایگاههای انکار شده ای هستند، آنها احتمالا جایگاه و نشانه های جایگاه برایشان احساس می شود. به عنوان مثال شخصی که در آرزوی تحرک بالایی است، معمولا مایل به شغلی است که برایش جالب باشد و خود را فدای شغلی می کند تا در آمد خوبی نصیبش شود. او انواعی از رفتارهایی که برای انجام دادن «بازی اجتماعی» لازم است، مانند «آداب معاشرت» مناسب را یاد می گیرد، سازمانهای مناسب را به هم متصل می کند و تنها با کسانی همکاری می کند که در جایگاهی قرار دارند که به پیشرفت او کمک کنند. او مراقب است که ولخرجی متظاهرانه ای نکند و در این جهت تلاش می کند که ظاهرش را بدون اینکه خیلی خودنمایی شود حفظ کند. او را اگر به عنوان یک فرد نخبه بشناسند، احساس غرور خواهد کرد.

آنگونه که هارلوک اظهار کرده است: «شخصی که بی نهایت حساس به جایگاه است آن گونه زندگی و عمل می کند که انگار نگرانیهای مربوط به جایگاه اجتماعی بیشترین اهمیت را دارد و از نظر او اساس تعامل اجتماعی است.» افرادی که در سلسله مراتب اجتماعی مجبور می شوند که حرکت رو به پایین داشته باشند احساس حقارت و بی کفایتی را در خود رشد می دهند. آنها احساس ناکامی می کنند و به خود به عنوان فردی ناموفق می اندیشند. علاوه بر این آنها از نظر اجتماعی خودشان را در انزوا قرار می دهند؛ زیرا آنها اشتراکات کمی با افرادی که در جایگاههای شغلی جدید قرار دارند می بینند و دریافته اند که پذیرفتن ارزشها و علایق و الگوهای رفتاری آنها برایشان مشکل است. از آنجایی که آنها در برابر افراد گروه جدید احساس برتری می کنند به آنها احساس تعصب نشان می دهند. این مسأله نه تنها به طور نامطلوبی روابط میان فردی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث افزایش انزوای اجتماعی شان می شود، بلکه همان طور که پیش از این مورد بحث قرار گرفته بر شخصیت آنها نشانه هایی از تعصب را باقی می گذارد. در تحرکت رو به پایین برخلاف تحرک رو به بالا لغزندگان یا نزول کنندگان نه با هم و نه با هیچ گروه اجتماعی پیوند محکمی برقرار نمی سازند. بنابراین جایگاههایشان جایگاه «مردان حاشیه ای» است که ریشه های اجتماعی شان قطع شده و قادر و یا مایل نیستند که خودشان را در گروه جدید جا دهند. این جایگاه برای لغزندگان یا نزول کنندگان منشأ دائمی ناکامی هاست و تأثیر آسیب زننده ای بر خودپنداشت آنها خواهد داشت.

در بین لغزندگان یا نزول کنندگان جوان، امید و انتظار برگشت به گروههای قبلیشان وجود دارد. این مسأله بعضی از آسیب های روانی را به حداقل می رساند که ممکن است آنها از راههای دیگر تجربه کنند. لغزندگان یا نزول کنندگان بزرگتر دریافته اند که امید کمی برای کسب دوباره جایگاه قبلی شان وجود دارد. بنابراین آسیب روانی ناشی از تحرک رو به پایین برایشان زیادتر است. مطالعه افرادی که به دوره میانسالی نزدیک می شوند بر این نکته تأکید دارد که هرچقدر لغزش برای افرادی که سنشان مانع دوباره کسب کردن جایگاه قبلی است بیشتر باشد، بیشتر می تواند آسیب زننده باشد. این آسیب می تواند در روابط خانوادگی و زناشویی ضعیف، اختلال های ترس و روان تنی و گرایش به خودکشی، آدم کشی، تحمل ناکامی که در نتیجه لغزش اجتماعی حاصل می شود، تأثیر گذار باشد. درک این مطلب سخت است که کشش رو به بالا مشکل است. همانگونه که برتومن و سنتر (۱۹۹۱) شرح داده اند بالارونده ها و پائین رونده ها به خاطر احساس ناامنیشان در مقایسه با افراد ساکن کمتر تحمل ناکامی را دارند. مطالعات حاکی از این مطلب است که خودکشی بین افراد طبقه بالای اجتماع که از نظر اجتماعی دچار لغزش شده اند، رایج است.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه مدیریت دولتی نیروی انسانی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پایان نامه مدیریت دولتی نیروی انسانی :
عنوان : تاثیر اعتماد و خودآگاهی کارکنان بر تمایل به اشتراک دانش با توجه به نقش میانجیگری امنیت روانشناختی در دانشگاه ...
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 27 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 146 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه مدیریت دولتی نیروی انسانی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp181


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.