پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره سبک فرزند پروری و عملکرد تحصیلی

 برای دانلود نمونه پروژه آماده روش تحقیق روانشناسی درباره سبک فرزند پروری و عملکرد تحصیلی با ما همراه باشید.

شیوه های انضباطی والدین، روابط والدین و مدرسه و روابط والدین با کودک نقش مهمی در موفقیت یا شکست تحصیلی بازی می کنند (درن بوش ريتر لیدرمن رابرتزو فرالیق ۱۹۸۷). شیوه تربیتی و انضباطی مقتدرانه والدین چنانچه قبلا نیز مطرح گردید (هم پاسخده و سختگیر) می تواند پشتیبان موفقیت دانش آموزان باشد (بامریند، ۱۹۹۵، کمپبل، ۱۹۹۵، راتر، ۱۹۹۵). هس و هالووی (۱۹۸۴) به توصیف این نکته می پردازند که چگونه رفتارهای انضباطی و دیگر رفتارهای والدین می توانند، بر میزان موفقیت تحصیلی کودک بیفزایند:

مادران، سطوح بالایی از تعاملات کلامی را با کودکانشان برقرار می کنند. 

والدین انتظارات واضح و دقیقی برای پیشرفت کودکانشان بیان می کنند.

والدین نوعی رابطه صمیمی و مشوق با کودکانشان برقرار می کنند 

والدین از یک شیوه انضباطی مقتدرانه استفاده می کنند (شیوه ای کنترل کننده، راهنماگر، محبت آمیز و حمایت گونه، نه شیوهای خصومت آمیز، سختگیرانه با آسانگیر) 

والدین معتقدند کودکانشان قادر به یادگیری هستند و مطالب را فراخواهند گرفت.

خانواده هایی که در آنها یک فرآیند تحمیلی اعمال می شود، اغلب اوقات دانش آموزان را برای پیروی از دستورالعمل معلمان آماده نمی کنند و به آنها نمی آموزند. که باید تکالیفشان را انجام دهند یا رابطه خوبی با همسن و سالانشان داشته باشند. این کودکان که برای تحقق نیازهای مدرسه آمادگی لازم را کسب نمی کنند، نمی توانند در مورد عملکرد تحصیلی یا تعامل اجتماعی انتظارات معقول و منطقی مناسب را برآورده کنند (پترسن، ۱۹۸۶ ؛ پترسن و همکاران، ۱۹۹۲؛ واکر و همکاران، ۱۹۹۵).

والدینی که در دام روابط تحمیلی با کودکانشان قرار می گیرند، کمتر خود را متوجه مسائل آموزشی کودکانشان می کنند. والدینی که بیشتر به آموزش کودکان اهمیت می دهند و در نظارت و تسهیل پیشرفت کودکانشان در مدرسه سرمایه گذاری می کنند، اغلب کودکانی دارند که به موفقیت تحصیلی بالاتری دست می یابند (استونسن و باکر، ۱۹۸۷). مربیان باید مراقب باشند تا در همان فرآیند تحمیلی که مشخصه زندگی خانوادگی دانش آموز جامعه ستیز است گرفتار نشوند. تنبیه شدید، خصمانه، لفظی یا جسمانی در مدرسه می تواند چالش جدیدی برای دانش آموزان جامعه ستیز باشد، دانش آموزانی که احتمال دارد حتی به طور غیرعمدی توسط والدینشان آموخته باشند در مقابل تنبیه، رفتار آزارنده شان را تشدید کنند.

به منظور موفقیت در برخورد با این گونه دانش آموزان، پرسنل مدرسه باید همان راهبردهایی را که برای والدین پیشنهاد دادیم، به کار گیرند: اظهار آشکار و دقیق انتظارات رفتاری، تأکید بر توجه مثبت در مقابل رفتار مناسب، تنبیه آرام، جدی، قاطعانه، غیرخصمانه و منطقی همراه با دلیل برای رفتار نامناسب (کافمن و همکاران، ۱۹۹۸، واکر، ۱۹۹۵؛ واکر و همکاران، ۱۹۹۵). معلمان نیز نیازمند به کارگیری همان رویکرد انضباطی هستند که بهترین نتیجه را برای والدین دارد. رویکرد پاسخگو بودن و متوقع بودن. علاوه بر این، نباید اجازه دهیم این حقیقت که دانش آموزان از خانواده هایی هستند که آنها را برای یادگیری آماده نمی سازند، به بهانه ای برای تدریس ضعیف تبدیل شود.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : ارتباط سبک فرزند پروری والدین و خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 28 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 129 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp97


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.