نمونه پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره اختلال سلوک

 برای دانلود یک نمونه پروپوزال و پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره اختلال سلوک با این متن همراه باشید.

مدیریت و انضباط رفتار کودک توسط والدین به عنوان موضوع مورد بحث در هر توصیفی از اختلالات عاطفی رفتاری کودکان مطرح می شود. در این مبحث نگاه کلی بر یافته های موجود درباره مدیریت کودکان خواهیم داشت، ولی نکته مورد توجه، نقش ارتباطات خانواده در پدید آمدن نوعی اختلال است که معمولا در مباحث مربوط به عوامل خانوادگی مد نظر قرار می گیرد. رفتار تکانشی، پرخاشگرانه و برون ریزی که معمولا آن را «اختلال سلوک» می نامند. درواقع، ما درباره تأثیرات رفتار انضباطی والدین بر رفتار اغتشاش گرایانه، سرکش و پرخاشگرانه کودکان بیش از تأثیرات رفتار والدین بر اضطراب، ترس و افسردگی کودکان اطلاعات داریم (اليري، ۱۹۹۵). تأثیرات شیوه های انضباطی پیچیده اند. این تأثیرات بدون در نظر گرفتن ویژگی های رفتاری کلی والدین و کودکان و استرس موجود در خانواده بسیار غیرقابل پیش بینی هستند (کمپبل، ۱۹۹۵، راتر، ۱۹۹۵).

با وجود این، ما می توانیم تعدادی رهنمود انضباطی کلی پیشنهاد کنیم که بر اساس آن والدین می توانند از انواع ارتباطاتی که تحقیقات انجام شده آنها را اشتباه می دانند، اجتناب کنند. این رهنمودها در تمامی گروه های فرهنگی عملی هستند. برای مثال، أليرى (۱۹۹۵) در رفتار مادران کودکان دو تا چهار ساله سه اشتباه را تشخیص داده است: «آسان گیری واکنش افراطی و لفاظی آسان گیری به معنای کوتاه آمدن، عدم اجرای مقررات و ارائه تقویت مثبت برای رفتار نادرست کودک است. واکنش افراطی شامل عصبانیت، خودخواهی و تحریک پذیری است. لفاظی به معنای تمایل به ارتباطات لفظی طولانی مدت درباره رفتار نادرست کودک است حتی وقتی صحبت کردن کاملا بی اثر است» (اليري، ۱۹۹۵، ص ۱۲).

والدین می توانند نسبت به کودکانشان بسیار مهربان» ولی در عین حال در تربیتشان ناموفق باشند؛ به این دلیل که اغلب والدین قادر نیستند محدودیت های ثابت، محکم و آشکاری برای کودکان در نظر بگیرند یا تمایلی به این کار ندارند، این گونه والدین ممکن است از سرزنش ها و توبیخ های طولانی مدت، با تأخیر و آرام (ولی نسنجیده) استفاده کنند که در واقع رفتار کودک را بدتر می کنند. والدینی که مدیریت درستی برای کودکانشان دارند تا حد زیادی هم پاسخ ده و هم سختگیر هستند؛ در واقع این نوع والدین برای کودکانشان سرمایه گذاری می کنند. به طور خاص، والدینی که روش های انضباطی کارآمدی دارند نسبت به نیازهای کودکانشان حساس هستند، با آنها همدلی می کنند و به آنها توجه نشان می دهند. این والدین نوعی ارتباطات دوجانبه و مثبت با کودکانشان برقرار می کنند و محبت و رابطه متقابل، اساس دلبستگی عاطفی و یکی شدن بزرگسالان و کودکان است. ولی در عین حال، این والدین موفق خواسته هایی از کودکانشان دارند.

آنها رفتار کودکان را به دقت کنترل می کنند و بسته به سن کودک نظارت دقیق و مناسبی اعمال می کنند. آنان به جای تلاش برای فریب کودک یا تحمیل خواسته های خود، مستقیم و قاطعانه با رفتار نادرست کودک برخورد می کنند. آنها دستورالعمل ها و خواسته های آشکاری را با رفتاری قاطعانه و غير خصمانه اعمال می کنند و برای رفتار نادرست کودک پیامدهای منفی بدون خشونت در نظر می گیرند؛ از طرف دیگر برای رفتار درست کودک تقویت کننده های مثبتی به شکل تعریف و تمجید، تشویق و دیگر پاداش ها ارائه می دهند.

شیوه انضباطی والدین که هم پاسخ ده و هم سختگیر باشد، شیوۀ «مقتدرانه » نامیده می شود (در مقابل شیوه «مستبدانه » که سختگیری بدون پاسخ دهی است و این شیوه بهترین تأثیر را بر رشد رفتار کودک دارد. شیوه مقتدرانه بین آنچه از کودک خواسته می شود و آنچه به کودک داده می شود، تعادل ایجاد می کند و این تعادل می تواند ویژگی اصلی شیوه انضباطی کارآمد والدین در فرهنگ های مختلف باشد (آبرامز ۱۹۹۵). درواقع، این شیوه می تواند کلید رفتار مؤثر برای تمامی مراقبان کودکان باشد، ولی باید توجه داشت که نمی توان آن را به عنوان یک الگوی ارتباطی در خانواده هایی که کودکانشان رفتار جامعه ستیزانه دارند، در نظر گرفت.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه ویژگی های شخصیتی، سبک های مقابله ای و میزان استرس والدین نوجوانان دارای اختلال سلوک با والدین نوجوانان عادی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 23 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 108 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp95


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.