عنوان: بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط استان تهران
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 31 صفحه
شماره: 630


قسمتی از این پروپوزال:

تعریف واژه و اصطلاحات کاربردی تجارت الکترونیک: امروزه برای اغلب شرکت ها، تجارت الکترونیک چیزی بیش از خرید و فروش آنلاین است. تجارت الکترونیک در حال تغییر دادن شکل رقابت، سرعت اقدامات، جریان تعاملات، محصولات و پرداخت توسط مشتریان به شرکت ها و از شرکت ها به تامین کنندگان می باشد (ابرایان1387).

تجارت الکترونیک در صف مقدم تحولاتی قرار گرفته که شیوه انجام فعالیت های بازرگانی را تغییر می دهد و انقلاب صنعتی قرن بیست و یکم نامیده می شود که با پیدایش اینترنت به سرعت رو به پیشرفت و گسترش نهاده است. در تجارت الکترونیک، اطلاعات و خدمات به کمک شبکه های کامپیوتری خرید و فروش و یا تبادل می شود (توربان ، 2002).

شرکت های کوچک: برخی از کشورها از شاخص هایی نظیر تعداد کارکنان یک واحد صنعتی، میزان سرمایه گذاری، کل دارائیها، میزان فروش و ظرفیت تولید در تقسیم بندی صنایع خود استفاده می کنند، ولی عمومی ترین شاخص مورد استفاده کشورها، تعداد کارکنان است. درکل، واحدها و شرکت های با کمتر از 50 نفر را را عنوان شرکت های کوچک معرفی می نمایند (حاج کریمی،1388).

بلوغ تجارت الکترونیکی : بلوغ تجارت الکترونیکی شرکت ها را می توان تناسب درجه آمادگی الکترونیکی شرکت ها در تجارت الکترونیکی دانست.آمادگی الکترونیکی،توانایی سازمان،بخش یا گروه کاری برای پذیرش، بکارگیری و سود بردن از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مانند تجارت الکترونیک تعریف شده است. همچنین بلوغ الکترونیکی به معنای سطح توان و میزان دستیابی کشورها به اینترنت و استفاده های مختلف آنها در بکارگیری فرصتهای دیجتال می باشد.ازنظر دیدگاه زیرساخت فرهنگی،آمادگی الکترونیکی،میزان مشارکت جامعه در دنیای شبکه ای، شامل توانایی آن جامعه برای مشارکت در جهان شبکه ای آینده تعریف می شود (احمدی 1383).

روش تحقیق تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شود:

بنیادی؛ کاربردی، تحقیق وتوسعه

• تحقیق بنیادی : هدف اساسی این نوع تحقیقات آزمون نظریه ها ،تبیین روابط بین پدیده ها و افزودن به مجموعة دانش موجود در یک زمینه خاص است.تحقیقات بنیادی، نظریه ها را بررسی کرده، آ نها را تایید ،تعدیل یا رد میکند.

• تحقیقات کاربردی : هدف تحقیقات کاربردی توسعة دانش کاربردی در یک زمینه خاص است.به عبارت دیگر این تحقیقات، تحقیقاتی هستند که با استفاده از زمینه و بستر شناختی و معلوماتی که توسط تحقیقات بنیادی فراهم شده برای رفع نیازمندیها بشر مورد استفاده قرار میگیرند.

• تحقیق و توسعه: فرآیندی است که به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک فرآورده انجام میشود.

تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نیاز طرح تحقیق میتوان به دو دسته تقسیم کرد : تحقیق توصیفی وتحقیق آزمایشی. به منظور برقراری رابطه علی معلولی میان دو یا چند متغیر از طرحهای آزمایشی استفاده می شود.

ویژگی این نوع تحقیق آن است که :

١. متغیرهای مستقل دستکاری می شود. ٢. سایر متغیرها به جزمتغیر وابسته ثابت نگهداشته و کنترل میشود.

٣. تاثیرهای متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته مشاهده میشود. برای این منظور، گروههای آزمایشی و گواه مورد نظر قرار میگیرند و از طریق آنها تفاوتهای میان آزمودنی ها کنترل می شود.

تحقیق توصیفی شامل مجموعه روشهایی است که هدف آن ها توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است. اجرای تحقیقات توصیفی می تواند صرفا برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرآیند تصمیم گیری باشد (سرمد و بازرگان، 1381).

بدیهی است که برای موضوع خاص، تنها یک روش تحقیق خاص وجود ندارد. با توجه به موضوع مورد مطالعه روش یا روشهای تحقیق متناسب با آن را محقق باید بکار گیرد. و چه بسا در بسیاری از مطالعات، استفاده از چندین روش تحقیق مختلف مناسب باشد. روش تحقیق بکار برده شده در این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی _اکتشافی است .

مدل پژوهش

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل بر روی مفاهیم بنیادین و مرور ادبیات چندین مدل پذیرش فناوری در فصل دوم و با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه پژوهش، مدل ترکیبی انتخاب شد که شامل چهار سطح می باشد. سطح اول، بسته: در این مرحله سازمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره امور استفاده نمی کند و حتی هیچ طرح یا برنامه ای نیز برای استفاده از آن در آینده نزدیک ندارد. این وضعیت ممکن است ناشی از عدم آشنایی با فناوری ارتباطات و اطلاعات، نبود منابع کافی و نداشتن تفکر استراتژیک باشد. در نتیجه سازمان بر حسب میزان ارتباط و سهیم کردن دیگران در اطلاعات تجارت الکترونیکی، در وضعیت بسته قرار دارد.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.