عنوان: بررسی تاٌثیر شخصیت و سوگیریهای رفتاری بر تمایل رفتاری سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 12 صفحه
شماره: 624


قسمتی از این پروپوزال:

پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی و همبستگی است.در این تحقیق برای بررسی ابعاد شخصیت و سوگیری ها از پیمایش با ابزار پرسش نامه استفاده شده است.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Amos استفاده می شود. جامعه تحقیق شامل تمام سرمایه گذاران بورس و اوراق بهادار تهران است و نمونه نیز با استفاده از شیوه نمونه گیری جامعه نامحدود انتخاب شده است.

مراحل تحقیق:

1-تدوین شرح مفهومی تحقیق با استفاده از مطالعات کتابخانه ای، مقالات انگلیسی و سایت-های اینترنتی 2-تعیین فرضیه های تحقیق با استفاده از تاریخچه و مرور ادبیات موضوع 3-طراحی پرسشنامه و تعیین سوالات آن با نظر کارشناسان 4-جمع اوری داده ها و تحلیل آنها با کمک نرم افزارهای آماری 5-مقایسه نتایج بدست آمده با نتایج دیگر تحقیقات 6-ارائه پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی 1-6-شرح واژه ها و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق

شخصیت به معنای همان تفاوت های فردی است که موجب ثبات در رفتار شخص می شود و عبارت است از مجموعه نسبتا پایداری از ویژگی هایی که بر رفتار فرد اثر می گذارد(رضائیان، 1380 ) .

مدل پنج عاملی

مدل پنج عاملی(FFM) شخصیت یک نتیجه گیری تجربی درباره متغیرهای صفات شخصیت می باشد. بر اساس این مدل ، شخصیت از پنج بعد اصلی تشکیل شده است که عبارتند از نورزگرایی ( N ) ، برون گرایی (E ) ، گشودگی (O) ، همسازی (A) ، و هشیاری و آگاهی (C ) .

سوگیری رفتاری در مالی رفتاری خرد با موضوعی به نام سوگیری مواجه هستیم. به طور خلاصه سوگیری رفتاری به عنوان اشتباهات سیستماتیک در قضاوت تعریف شده است.

همان اشتباهاتی که باعث می-شود ما در تصمیم گیری هایمان منطق و عقلانیت مورد نظر دانش مالی استاندارد را رعایت نکنیم( بدری، 1388).

محققین تاکنون تعداد زیادی از سوگیری های رفتاری را شناسایی کرده اند که از آنها می توان به فرااعتمادی، رفتار گله ای و پیشامد گرایی اشاره کرد.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.