عنوان: تحلیل و بررسی شخصیت و روش های شخصیت پردازی در مجموعه داستان کوتاه صادق چوبک
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 11 صفحه
شماره: 610


قسمتی از این پروپوزال:

تفاوت آثار چوبک در ادبیات معاصر و سبک ویژه و خاص او، بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران را بر آن داشت که از زوایای مختلف به نقد و تحلیل آثارش بپردازند.

اما در باب موضوع انواع شخصیت و شیوه شخصیت پردازی مجموعه داستانی چراغ آخر کتاب یا مقاله ای خاص رویت نشده است با این همه جسته و گریخته و به طور کاملاً پراکنده در لا به لای مقالات و متون، مطالبی اندک، درباره این موضوع می توان مشاهده کرد.

از جمله می توان به کتاب یاد چوبک به کوشش علی دهباشی اشاره داشت که در آن مقاله ای از محمدعلی سپانلو با عنوان داستان کفترباز آمده است که علاوه بر بررسی لحن، زاویه دید، درون مایه و دیگر عناصر داستان، چند سطری نیز به شخصیت های این داستان پرداخته است.

همچنین در همین کتاب مقاله ای توسط جهانگیر دری نوشته شده، با عنوان طنز در آثار صادق چوبک که نگاهی کوتاه به شخصیت اصلی داستان چراغ آخر داشته، دستغیب و براهنی هم در کتاب های مستقلی به نام «نقد آثار چوبک» و «قصه نویسی» به بررسی و تحلیل آثار چوبک پرداخته اند.

در کتاب های «ستایش داستان»، «صد سال د استان نویسی» و «هشتاد سال داستان کوتاه ایران» از عابدینی نیز نویسنده اشاراتی به چوبک و آثارش داشته است.

همچنین در کتاب «تحلیل های روان شناختی» از دکتر صنعتی و در کتاب «داستان کوتاه در ایران» از حسین پاینده به چوبک و آثارش پرداخته شده است.

علاوه بر کتب مذکور مقالاتی به طور جداگانه رویت شده که آنها نیز به نقد و بررسی آثار چوبک اقدام نمودند از جمله مقاله ای تحت عنوان « مطالعه شکلی و ساختاری داستان کوتاه صادق چوبک» از رحمان مشتاق مهر و مقاله ای هم به عنوان «نقد چوبک» از اصغر بابا سالار، که در هر دوی این مقالات اشاراتی بسیار کوتاه به این مجموعه داستانی شده است.

به هر صورت، وجود این منابع کمک بسیاری در جهت شناخت چوبک و آثارش به شمار می رود اما در هیچ یک از آثار نام برده به شکل مستقل، جامع و مبسوط به انواع شخصیت و شیوه های شخصیت پردازی در مجموعه داستانی چراغ آخر پرداخته نشده بنابراین نگارنده در این پایان نامه سعی دارد به این مهم بپردازد .


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.