عنوان: تأثیر مدیریت سود فزاینده و مدیریت سود کاهنده بر کیفیت سود
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره 565


قسمتی از این پروپوزال:

روش تحقیق روش تحقیق را می توان مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات دانست.

در علوم انسانی تقسیم بندی های مختلفی از روش تحقیق صورت گرفته است. بر اساس هدف روش تحقیق می تواند بنیادی،کاربردی یا علمی باشد. هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص و کاربرد عملی آن می باشد(خاکی،1382).

روش تحقیق حاضر با توجه به هدف کاربردی بوده و نتایج حاصل از آن می تواند برای طیف گسترده ای شامل مدیران شرکت ها، سهامداران، اعتباردهندگان، محققان و تدوین کنندگان استانداردها مفید باشد. از لحاظ بعد زمانی تحقیقات می تواند گذشته نگر یا آینده نگر باشند. به طور کلی چنانچه داده های گردآوری شده، در رابطه با رویدادهایی باشد که در گذشته رخ داده است، طرح تحقیق را می توان گذشته نگر تلقی کرد.

از این رو پژوهش حاضر یک تحقیق گذشته نگر محسوب می شود. بر اساس نحوه گردآوری داده ها نیز تحقیقات می توانند تاریخی،توصیفی،همبستگی،تجربی یا علّی باشند. تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است. تحقیقات همبستگی شامل پژوهش هایی است که در آنها سعی می شود رابطه بین متغیرهای مختلف،با استفاده از ضریب همبستگی کشف و تبیین گردد. در تحقیقات همبستگی هدف اصلی مشخص کردن نوع،اندازه و مقدار رابطه بین دو یا چند متغیر می باشد (سرمد و همکاران،1390).

با توجه به تقسیم بندی فوق،این تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. فرضیات تحقیق: موضوع مدیریت سود، موضوعی است که محققان زیادی در سال های اخیر از جنبه های مختلف به آن پرداخته اند. از طرفی می دانیم که علاوه بر کمیت سود باید به کیفیت آن نیز توجه کرد. حال این سوال پیش می آید که مدیریت سود انجام گرفته، چه تأثیری بر کیفیت سود داشته است؟

در ایران، اعتمادی و همکارن(1391) به بررسی چگونگی تاثیر مدیریت سود بر کیفیت سود پرداخته اند.آنها اقلام تعهدی اختیاری را به عنوان نماینده مدیریت سود انتخاب و تأثیر آن را بر چهار ویژگی کیفیت سود(کیفیت اقلام تعهدی، پایداری، قابلیت پیش بینی، هموار بودن)مورد مطالعه قرار دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مدیریت سود، کیفیت سود را کاهش می دهد.

از آنجایی که مدیران از انجام مدیریت سود دارای انگیزه های متفاوتی می باشند(انگیزه پاداش، انگیزه سیاسی، انگیزه مالیاتی، تغییر مدیریت و...)، مبتنی بر انگیزه انجام مدیریت سود، ممکن است دست به مدیریت سود فزاینده یا کاهنده بزند. به عنوان مثال اگر انگیزه دریافت پاداش بیشتر مد نظر مدیر باشد طبیعی است که سود را در جهت بیشینه نشان دادن آن مدیریت میکند و یا اگر هدف کاهش مالیات پرداختنی باشد، سود در جهت کمینه، مدیریت خواهد شد


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.