عنوان: ارتباط سبک زندگی مادران در دوران بارداری با کم وزنی بدو تولد نوزادان ترم در مراکز بهداشتی – درمانی شهر نیشابور
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 40 صفحه
کد: 554



قسمتی از این پروپوزال:

تعریف نظری سبک زندگی: سبک زندگی ، رفتار زندگی فردی و یکی از عوامل مهمی است که روی سلامت فرد تاثیر می گذارد و به ارزش های اجتماعی ، دیدگاه و فعالیت افراد برمی گردد و در واقع رفتارهایی است که افراد در ارتباط با نوع تغذیه و مصرف مواد غذایی ، چگونگی گذراندن اوقات فراغت ، عادات سیگارکشیدن ، فعالیت های جسمانی ، رفتارهای اجتماعی و چگونگی استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی انجام می دهند (9).

تعریف نظری سبک زندگی مادران باردار : سبک زندگی در دوران بارداری رفتارهایی است که مادر باردار در ارتباط با نوع تغذیه و مواد مصرفی ، عادات سیگار کشیدن ، مصرف الکل و داروها، فعالیت های جسمی ، مراقبت از خود ، روابط اجتماعی و چگونگی مقابله با عوامل تنش زا انجام می دهد (9و10).

تعریف عملی سبک زندگی مادران باردار : منظور از سبک زندگی مادران باردار ، مجموع نمراتی است که از پاسخگویی واحدهای مورد پژوهش به سؤالات پرسشنامه چند بعدی (نوع تغذیه ، نحوه فعالیت و استراحت ، مراقبت از خود ، روابط اجتماعی و نحوه مقابله با عوامل تنش زا) بر اساس مقیاس 4 گزینه ای لیکرت کسب می کنند. حداکثر نمره این پرسشنامه 248 و حداقل نمره 62 می باشد. تعریف نظری و عملی کم وزنی بدو تولد نوزادان ترم : منظور از نوزادان کم وزن ترم ، نوزادانی است که سن داخل رحمی 42 -38 هفته داشته باشند و وزن هنگام تولد آنان 2500 گرم یا کمتر باشد (23).

تعریف نظری تغذیه در دوران بارداری : مصرف مواد غذایی در دوران بارداری که تامین کننده انرژی برای مادر و جنین است و شامل انواع مواد غذایی ، مکمل ها و مواد معدنی می باشد که در این دوران برای رشد جنین لازم می باشد (7).

تعریف عملی تغذیه در دوران بارداری : منظور از تغذیه در دوران بارداری، مجموع نمراتی است که واحدهای مورد پژوهش از پاسخگویی به 11 سوال مربوط به تغذیه در پرسشنامه سبک زندگی مادر باردار، کسب می کنند. حداکثر نمره این قسمت 44 و حداقل نمره 11 می باشد. تعریف نظری فعالیت و استراحت در دوران بارداری : فعالیت جسمانی ، میزان توانایی زنان برای پیگیری الگوهای ورزشی منظم است که این خود تناسب جسمی ، وضعیت روانی و اجتماعی و حس قدرت را در دوران بارداری ارتقاء می دهد (10) و شامل فعالیت های روزانه ، برنامه ورزشی ، شدت و نوع فعالیت و نحوه قرارگیری بدن در زمان کار و استراحت در دوران بارداری می باشد (12).

تعریف عملی فعالیت و استراحت در دوران بارداری : فعالیت و استراحت در دوران بارداری ، مجموع نمراتی است که واحدهای مورد پژوهش از پاسخگویی به 10 سوال مربوط به فعالیت و استراحت در پرسشنامه سبک زندگی مادر باردار، کسب می کنند. حداکثر نمره این قسمت 40 و حداقل نمره 10 می باشد. تعریف نظری مراقبت از خود در دوران بارداری : مراقبت از خود در دوران بارداری عبارت است از اصول و برنامه های مراقبتی ، به طوری که شرایطی فراهم شود که منجر به پیامدهای مطلوب بالینی شود (24) به عبارت دیگر انجام کارهایی در دوران بارداری (از قبیل انجام آزمایش های معمول دوران بارداری ، پرهیز از تماس با مواد شیمیایی آسیب رسان و دخانیات ، اجتناب از بلند کردن اشیاء سنگین ، خودداری از تماس با بیماران مبتلا به بیماری های واگیردار ، ارتقاء آگاهی ها در زمینه سلامت مادر و کودک و ... که زن باردار را قادر به پشت سر گذاردن بارداری و زایمان با حداقل خطر می نماید (7).

تعریف عملی مراقبت از خود در دوران بارداری : در این پژوهش منظور ، مجموع نمراتی است که واحدهای مورد پژوهش از پاسخگویی به 17 سوال مربوط به مراقبت از خود در پرسشنامه سبک زندگی مادر باردار کسب می کنند. حداکثر نمره این قسمت 68 و حداقل نمره 17 می باشد. تعریف نظری روابط اجتماعی در دوران بارداری : روابط اجتماعی به معنای چگونگی برقراری ارتباط با دیگران و برخورداری از حمایت های اجتماعی می باشد (9).
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.