امروزه نقش صادرات بیش از آنکه به ارز آوری برای کشور مهم باشد این نقش در اشتغال، تولید، رشد اقتصادی و ... ظاهر می شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
تاثیر مشوق های صادراتی دولت بر عملکرد صادراتی شرکت ها: مطالعه موردی شرکت های عضو بورس اوراق بهادار گیلان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
شماره:
413


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

امروزه نقش صادرات بیش از آنکه به ارز آوری برای کشور مهم باشد این نقش در اشتغال، تولید، رشد اقتصادی و ... ظاهر می شود. از طرفی برای صادرات بایستی تولیدی مازاد بر مصرف داخلی داشت و این امر مستلزم تولید بیشتر است. در کشورهای کمتر توسعه یافته که از لحاظ سرمایه گذاری کمبود آن احساس می شود و یا روند سرمایه گذاری به کندی صورت می گیرد لزوم سرمایه گذاری دولت در بخش های زیرساختی اقتصاد کشور برای جذب سایر سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارجی دیده می شود که این امر منجر به فراهم آمدن زمینه برای تولید بیشتر می شود که به دنبال آن تولید بیشتر منجر به صادرات بیشتر می شود (هوشمند و همکاران، 1389).

اهمیت صادرات برای تجارت بین الملل در سال های اخیر در حال افزایش است. افزایش اهمیت به صادرات موجب افزایش علاقه شرکت ها به ورود به بازارهای جهانی شده است. محققان زمینه های مختلفی مانند زمینه های اقتصادی، مدیریتی و بازاریابی را برای صادرات مشخص کردند. مطالعات اخیر در زمینه ی رفتار صادراتی دلایل فعالیت صادراتی را نشان داده است. اندازه شرکت در تحقیقات بسیاری جزئی از فعالیت های صادراتی محسوب شده است ( Singh, 2009).

از این رو تحقیقات در زمینه عملکرد صادراتی از جمله مسائل و موضوع های مورد علاقه ی محققان می باشد زیرا از نتایج اینگونه تحقیقات می توان در ارتقاء سطح عملکرد صادراتی شرکت ها استفاده نمود. 

چارچوب نظری تحقیق: متغیر وابسته در این تحقیق براساس دور موسگلن و همکاران در سال 2012، عملکرد صادراتی شرکت ها می باشد. که در 4 بخش، اهداف مالی، ارتباط با سهامداران، اهداف استراتژیک و اهداف یادگیری سازمانی تقسیم شده است. متغیر مستقل ابزارها و مشوق های صادراتی است که دولت ها برای شرکت های صادارتی ارائه می کنند. مشوق های صادارتی نیز به دو بخش دانش ذهنی و دانش عملی تقسیم شده اند.

براساس تحقیقات این محققین مشوق های صادارتی تاثیر معنی داری بر ابعاد عملکرد صادراتی شرکت ها دارند و حتی ارتقاء عملکرد آنها در حوزه ی صادارت نیز می شوند. از دیدگاه این پژوهشگران دانش ذهنی اطلاعات تئوریک و دانش عملی به معنی اطلاعات تجربی است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.