اهمیت و ضرورت اندازه گیری در پژوهشها به این دلیل است که بدون داده مناسب و مطلوب نمی توان به نتایج معتبر دست یافت مفاهیمی همچون روایی و اعتبار تلاشی در جهت نیل به این مقصود می باشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی عوامل تاثیر گذار بر انتقال دانش سازمانی (مطالعه موردی... )

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
25 صفحه
شماره:
399


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

یادگیری تیمی:

الف - یادگیری تیمی یعنی قدرت همفکری کردن با هم که از طریق کسب مهارت در گفتگو و مباحثه با یکدیگر بدست می آید.

ب-دانش ضمنی: دانش ضمنی یا دانش تلویحی به دانشی اشاره دارد که در پی تجربه ها، مهارت ها، و دانایی های شخصی، در اذهان مردم جوامع پدید می آید ، و به آسانی تن به نمایش و بیان صریح نمی دهد این دانش با تعامل افراد ظهور می یابد و به مهارت و عمل نیاز دارد.

ج-دانش تلویحی: دانشی است رسمی و هدفمند که دارای اطلاعاتی محسوس با توانایی کد پذیری و دستیابی مداوم است.

د- سازمان یادگیرنده: سازمانی است که به توسعه یادگیری در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی می پردازد (. واتکینز 2003) ، فینگر و بارنا 1999)

ه- ساختار سازمانی: بیانگر شیوه و روشی است که افراد و مشاغل در یک سازمان ترتیب داده شده اند به طوری که انجام امور سازمانی فراهم گردد. اهمیت و ضرورت اندازه گیری در پژوهشها به این دلیل است که بدون داده مناسب و مطلوب نمی توان به نتایج معتبر دست یافت مفاهیمی همچون روایی و اعتبار تلاشی در جهت نیل به این مقصود می باشد. به طور کلی شرایط بدست آوردن داده خوب آن است که شیوه اندازه گیری و ابزار آن دارای اعتبار و روایی باشد. و پژوهشگر بعد از استفاده از هر وسیله اندازه گیری (پرسشنامه، تست و...) باید مساله روایی و اعتبار را مورد بحث و بررسی قرار دهد ، اگر پژوهشگر اعتبار و روایی داده هایش را نداند نمی تواند به داده هایش اطمینان کند. اعتبار آزمون به دقت اندازه گیری ثبات و پایانی آن اطلاق می گردد و دارای دو معنای متفاوت می باشد یک معنای اعتبار ،ثبات و پایانی نمرات آزمون در طول زمان است.

بدین معنا که اگر یک آزمون چند بار درباره یک آزمودنی اجرا شود، نمره وی در همه موارد یکسان باشد. معانی دوم اعتبار به همسانی درونی آن اشاره دارد و مفهوم آن این است که سوال های آزمون تا چه اندازه با هم همبستگی متقابل دارند. اگر ضریب اعتبار درونی آزمون کم باشد بدین معناست که سوالهای مختلف آزمون ، متغیر واحدی را اندازه گیری نمی کنند. برای بررسی اعتبار (اعتماد پذیری) از تکنیکهای متفاوتی استفاده می شود یکی از این تکنیک ها آلفای کرونباخ می باشد که بر اساس سنجش سازگاری درونی پرسشنامه شکل گرفته است.

اگر انحراف معیارسوالات یک باشد، این روش بر مبنای متوسط همبستگی میان سوالات مقایسه را انجام می دهد در این صورت بر مبنای متوسط کواریانس بین سوالات تصمیم گیری می شود. اگر سوالات موجود ، با یکدیگر همبستگی مثبتی نداشته باشد انتظار نداریم در صورت تکرار این پرسشنامه بر روی افراد نمونه دیگر، نتایج مشابهی بدست آید و در واقع اعتبار پرسشنامه کاهش می یابد. اگر تغییر پذیری بین افراد تقریبا نزدیک به هم باشد ، فرمول معیار آلفا به صورت زیر پیشنهاد می شود:

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.