موضوع و عنوان پروپوزال:

پیش بینی بهزیستی روان شناختی براساس ترس از ارزیابی منفی و نگرانی از تصویر بدن در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
شماره:
519


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری مزمن و پلی سیستماتیک است و همچنین یکی از بیماریهای خود ایمن است که در آن نظام ایمنی به بافت سالم خودی حمله می کند، در این بیماری علاوه بر مفاصل، اندام های دیگر مانند پوست، مخاط، ریه، قلب و عروق، چشم، دستگاه گوارش و کلیه نیز ممکن است درگیر شوند(جفری ، 2014). مدل زیستی – روانی – اجتماعی بیماری که بر اهمیت عوامل بیولوژیکی، روانی و محیطی تاکید دارند در این بیماری دخالت دارند. همانطور که شواهد زیادی برای فاکتور های بیولوژیکی در بیماران آرتریت روماتوئید وجود دارد، شواهدی برای فاکتورهای روانی و اجتماعی در بیماران آرتریت روماتوئید نیز وجود دارد(رضایی و همکاران، 2014).

آرتریت روماتوئید می تواند بر همه جنبه های زندگی فرد مانند روابط اجتماعی، زندگی خانوادگی و سلامت روانی اثر بگذارد. علاوه بر این، رویدادهای استرس زا، درد، محدودیت از فعالیت ها و معلولیت های فیزیکی با تغییرات در جنبه های روانی همراه است(رضایی و همکاران، 2014). به خاطر اینکه بیماری آرتریت روماتوئید باعث درد شدید و مداوم، تولید معلولیت های شدید، تغییر شکل غیر قابل برگشت و کاهش کیفیت و امید به زندگی می شود آن ممکن است حالات روانی افراد مبتلا به ارتریت روماتوئید را افزایش یا تشدید نماید(ریبیارو و همکاران،2013). بیماری آرتریت روماتوئید به طور معناداری با عوارض روانی مرتبط است از اختلالات روانی اصلی که در این بیماران گزارش شده است اضطراب و افسردگی است(رضایی و همکاران، 2014).

علاوه براین بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در مقایسه با سایر بیماران مبتلا به دردهای مزمن از نظر بهزیستی روان شناختی در سطح پایینی قرار دارند(اسمداستد و همکاران، 1997). بهزیستی روان شناختی شامل دریافت های فرد از میزان هماهنگی بین هدف های معین با پیامدهای عملکردی است که در فرایند ارزیابی های مستمر به دست می آید و به رضایت درونی و نسبتاً پایدار در توالی زندگی منتهی می شود(گلداسمیت، ویوم و درایتی ، 1997).

بهزیستی، اشاره به حسی از سلامتی دارد که آگاهی کامل از تمامیت و یکپارچگی در تمام جنبه های فرد را در بر می گیرد. بهزیستی روان شناختی شامل ارزش های شناختی افراد از زندگی می شود. آنها، شرایط خود را که به انتظارات، ارزش ها و تجارب قبلی شان وابسته است ارزش گذاری می کنند (دینر، اویشی و لوکاس ، 2003). بهزیستی روانشناختی جزو روان شناختی کیفیت زندگی است که به عنوان درک افراد از زندگی در حیطه ی رفتارهای هیجانی، عملکردهای روانی و ابعاد سلامت روانی تعریف شده و شامل دو بخش است. اولین بخش آن، سطح تجربه های خوشایند است. برخی از محققان، بهزیستی روان شناختی را از نظر مولفه ها یا فرآیندهای ویژه نظیر فرایند های عاطفی مفهوم سازی می کنند (روتمن، کریستن و ویزینگ ، 2003).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.