موضوع و عنوان پروپوزال:

بررسی تاثیر آموزش مهارت پرسشگری ، بر فرآیند های عالی شناختی (عزت نفس ،حل مسئله،دانش فرا شناختی ، خلاقیت) و سلامت روان، در دو گروه سنی نوجوان ( دانش آموزان مقطع راهنمایی منظقه 19) شهر تهران
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
30 صفحه
شماره:
510


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

بخش در ذهن انسان عمل کرده است. همین سوالات اساسی هستند که انسان را به شناخت ،ابداع ابزارو کشف روابط بین عناصر محیط زندگی اش و کشف اسرار، قوانین و نظام مندی های حاکم برجهان و بدن انسان رسانده است. در واقع آنچه انسان به شکل تکنولوژی وعلم در اختیار دارد پاسخهای همان سوالات به دقت پرسیده شده هستند. به مرور زمان هر چه تکنولوژی پیشرفته تر شد،انسان به انواع مختلف و متنوع تری از رسانه ها دسترسی پیدا کرد.

سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و نتیجه آن شد که ما بیشتر در معرض انواع پاسخها برای سوالات خود قرار گرفتیم. به عبارتی انسان امروز نسبت به گذشتگان، مدت طولانی در انتظار پاسخ نمی ماند او با انبوهی از پاسخهای متعدد روبروست. پاسخهایی که قبل از پرسیده شدن سوال و قبل از هر جستجویی برای جواب در ذهن او جا خوش کرده اند. از سوی دیگر امروزه بیش از پیش با افراد و دانش آموزان مضطرب و تنگ حوصله ای مواجه هستیم که به دلیل انبوه اطلاعات و پاسخهای موجود لذت تعمق کردن، اندیشیدن وبه عبارتی یادگیری و اکتشاف را از دست می دهند . در واقع نیاز به یادگیری- به تعریف ویلیام گلسر- در آنها بی جواب می ماند. گلاسر تفریح را پاداش ژنتیکی یادگیری می داند .

( گلسر،1994) اگر این روند یادگیری را به ذهن برگردانیم و فرد بتواند برفرآیند پرسش سازی ذهنش آگاه شود و فعالانه در جستجوی پاسخ هایی باشد که دنیای مطلوب او را می سازد می توانیم گامهای مثبتی برای کم کردن عواقب یا جبران آنها بر داریم رویکرد پردازش اطلاعات در یادگیری معتقد است که ذهن انسان محرکهای دریافتی از محیط را بعد از بازنمایی ذهنی انتخاب می کند و در مراحل بعدی پردازش آنهارا سازماندهی کرده و ذخیره می کند تا نهایتا این محفوظات حافظه را در فرآیندهای عالی شناختی و دانش فراشناختی به کارگیرد.

( شانک(1991) به نقل از کدیور(1392) از طرفی آنچه ما به صورت گفتار درونی درذهن تجربه می کنیم در واقع نمود و تجلی نحوه سازماندهی انبوه اطلاعات موجود در ذهن است، اطلاعاتی که به ترتیب اولویتشان برای ساختن وشکل دهی مفاهیم و طرحواره های جدید هنگام گفتار درونی به صورت آزمایشی کنار هم و دررده های مناسب طبقه بندی می شوند.( ویگوتسکی،به نقل از کدیور 1392)این اطلاعات طبقه بندی شده، در مرحله نخست به صورت پرسشها یی مشخص قسمتی از ذهن را به خود اختصاص می دهند و شکل گیری این پرسشها می تواند نشانه شکل گیری تفکر در باب یک مفهوم خاص باشد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.