دیدگاه روانکاوی فروید شخص دارای سلامت روان را کسی می داند که درگیر تعارضات شخصیتی،دفاع ها و اضطراب نشود و یا در صورت درگیری شدن با تقویت ایگو و وقوف بر ناهشیاری سلامت روان خود را بازیابد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
43 صفحه
کد:
832 mb


توضیحات:

دیدگاه روانکاوی: فروید شخص دارای سلامت روان را کسی می داند که درگیر تعارضات شخصیتی،دفاع ها و اضطراب نشود و یا در صورت درگیری شدن با تقویت ایگو و وقوف بر ناهشیاری سلامت روان خود را بازیابد.از دیدگاه او همه ما به دلیل تعارض ها و تثبیت های مراحل پیش تناسلی در مقابل اختلالات روانی آسیب پذیریم،اما اگر بتوانیم تثبیت ها و تعارض های مراحل پیش تناسلی را به قدر کافی تحلیل کنیم و به سطح عملکرد تناسلی برسیم،از دید او دارای شخصیت آرمانی و سلامت روان خواهیم بود.(پروچسکا ونورکراس ،2007). همچنین فروید بیان می کند آدم های سالم از نظر روانی کسانی هستند که در دوحیطه اصلی زندگی یعنی در کار و عشق سازگاری کافی دارند. کارن هورنای نیز روابط مختل والدین و کودکان را مانع رشد سلامت روان عنوان کرده است.آدلر نیز شخصی را دارای سلامتی روان می داند که تلاش سالمی برای برتری بر حقارت داشته باشد و به سوی کامل شدن حرکت کند(رایکمن ، 2008).

از دید او اگر شخص دارای هدفی عملی به نام علاقه اجتماعی باشد و در رفاه عمومی بشریت مشارکت داشته باشد ، این هدف سلامت روانی در زندگی به بار می آورد.افراد سالم خود را بالاتر یا پایین تر از دیگران نمی بیند،بلکه افراد مساوات طلبی هستند که احساس می کنند با دیگران ارتباط عمیقی دارند(پروچسکا و نورکراس،2007).بنظر یونگ نیز انسان سالم کسی هست که هیچ یک از جنبه های درونیش بر او مسلط نیستند.

هوشیاری و ناهشیاری و هم چنین کنش ها و گرایش های خالص در او هماهنگ شده اند و او چنین شخصی را انسان فردیت یافته می نامد (شولتر ، 2008). دیدگاه رفتارگرایی: این دیدگاه معتقد است که بهداشت روانی به محرک ها و محیط وابسته است.رفتارگرایی برخلاف روانکاوی بر فرایندهای ناآگاه تاکید ندارد و بهداشت روانی و بیماری روانی را در مقابل یکدیگر قرار نمی دهد.آنچه مکاتب دیگر بیماری روانی به حساب می آورند از دیدگاه رفتارگرایان رفتاری است که مثل سایر رفتارها آموخته شده است.بنابراین؛ از دید رفتارگرایان ، بهداشت روانی ر فتاری است که با محیط معین و با نوعی بهنجاری رفتاری سازگاری دارد (زینلیان و تابعی،1390).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.