مقاله زیر درباره ساختار سازمانی می باشد . و شامل: تعریف ساختار سازمانی - عوامل تعیین کننده ساختار سازمانی- استراتژی- اندازه سازمان- تکنولوژی- محیط- فرهنگ سازمان- سازمان رسمی- مؤلفه های رسمی ساختار سازمانی و ... است .
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
کد:
688 mg


فهرست عناوین و قسمتی از این مقاله:

مقاله زیر درباره ساختار سازمانی می باشد . و شامل: تعریف ساختار سازمانی - عوامل تعیین کننده ساختار سازمانی- استراتژی- اندازه سازمان- تکنولوژی- محیط- فرهنگ سازمان- سازمان رسمی- مؤلفه های رسمی ساختار سازمانی - تمرکز- رسمیت- پیچیدگی- محدودیت های ساختار های سنتی- پیشینه پژوهش- پژوهش های داخلی- پژوهش های خارجی- تعهد و درک از کارمندان- فرهنگ بهبود کیفیت- بهبود مستمر در فرآیند- تمرکز بر روی نیازمندی های مشتریان- کنترل مؤثر - منابع و مآخذ.

سازمان پدیده ای اجتماعی به شمار می آید که به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتاً مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی، بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند . ساختار به عنوان یکی از اجزاء سازمان، که از عناصر پیچیدگی ، رسمیت و تمرکز تشکیل شده، تعریف می شود. اگر چه پذیرفتن این اجزاء سه گانه به عنوان ابعاد اصلی و مهم ساختار سازمانی معمول است ولی جهانشمول نیست. ساختار سازمانی مجموعه راه هایی است که کار را به وظایف مشخص تقسیم می کند و هماهنگی میان آنها را فراهم می کند، ساختار، توزیع قدرت در سازمان را نشان می دهد و صرفاً یک ساز و کار هماهنگی نیست بلکه فرآیند های سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهد. ساختار سازمانی به الگوهای روابط درون سازمانی، اختیار و ارتباطات دلالت دارد و روابط گزارش دهی، کانال های ارتباط رسمی تعیین مسئولیت و تفویض اختیار تصمیم گیری را روشن می سازد (مینتزبرگ،1377). ساختار به مدیران نشان می دهد که مسئول سرپرستی چه کسانی هستند و به کارکنان، مدیرانی را می شناساند که از آنها آموزش و دستور می گیرند. کمک به جریان اطلاعات نیز از تسهیلاتی است که ساختار برای سازمان فراهم می کند. ساختار سازمانی باید توان تسریع و تسهیل تصمیم گیری، واکنش مناسب به محیط و حل تعارضات بین واحد ها را داشته باشد. ارتباط بین ارکان اصلی سازمان و هماهنگی بین فعالیت های آن و بیان ارتباطات درون سازمانی از نظر گزارش دهی و گزارش گیری، از وظایف ساختار سازمانی است (ال.دفت،1386).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.