با وجود موفقیت هایی که در زمینه ی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار طی دهه های اخیر به وجود آمده ، میزان ابتلاء به بیماری های مزمن رو به افزایش گذاشته است(15).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
52 صفحه
کد:
1804 mg


فهرست عناوین این مقاله:

 


قسمت هایی از این مقاله:

با وجود موفقیت هایی که در زمینه ی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار طی دهه های اخیر به وجود آمده ، میزان ابتلاء به بیماری های مزمن رو به افزایش گذاشته است(15).

بیماری مزمن در همه دوره های زندگی تاثیر گذار است هر چند بعضی از بیماری ها تاثیر کمی بر کیفیت زندگی دارند ولی بیشتر آنها به دلیل ناتوانی که بر جای می گذارند تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد ایجاد می کنند.

از ویژگی های خاص این بیماری ها ماهیت طولانی مدت آن و یا نا مشخص بودن سیر بیماری است.

لذا علاوه بر تلاش زیاد برای درمان ، هزینه های زیادی را نیز طلب می نماید (72). از جمله اختلالاتی که به شدت در سلامت و در نتیجه کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارند ، بیماری های مزمن نظیر سرطان است (73) که به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی جوامع محسوب می شود(15).

بطوریکه شیوع آن در بین بیماری های مزمن غیر واگیر افزایش یافته است (74).

اسمارداک معتقد است که امروزه سرطان به صورت یک بیماری مزمن تهدید کننده ی زندگی مطرح است (75).

اولین مدرک در مورد سرطان ، مربوط به 1500 سال پیش از میلاد مسیح بوده که توسط باستان شناس آلمانی به نام ابرس در سال 1873 از حفاری مصر کشف گردید و در آن چنین نوشته بود: "تومورهای سطحی بدن که غیرقابل درمان می باشند ، دارای انواعی هستند که خمیرهای ارسنیکی در بهبود آنها موثر است ".

بقراط حکیم چندین تومور سرطانی را در 500 سال قبل از میلاد مسیح شناخته است و در قرن دوم میلادی هم ، جالینوس درباره علت سرطان بحث کرده است.

بوعلی سینا پزشک عالیقدر ایرانی در قرن دهم میلادی در مورد سرطان مطالعاتی انجام داد و در سال 1761 مورگان آسیب شناسی جدید را بنیان گذاری و بیماری سرطان را توصیف کرده است(76).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.