بودجه ریزی عملیاتی فرایندی مستمر است که تمامی مدیران دولتی در همه سطوح در آن مشارکت دارند. این نوع مشارکت مستلزم وجود حلقه های باز خورد در درون سازمان¬هاست تا مدیران ارشد همواره از امکانات بیشتر و بهتری برای اخذ تصمیمات صحیح تر و اداره بهتر سازمان متبوع خود برخوردار باشند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
30 صفحه
کد:
1779 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف بودجه ریزی عملیاتی- ماهیت بودجه ریزی عملیاتی- ویژگی های بودجه ریزی عملیاتی- وظایف بودجه ریزی عملیاتی- مزایای بودجه ریزی عملیاتی- الزامات بودجه ریزی عملیاتی- مراحل انجام بودجه ریزی عملیاتی- فواید بودجه ریزی عملیاتی- بودجه وسیله ای برای کنترل- بودجه وسیله ای برای بهبود مدیریت- بودجه وسیله ای برای برنامه ریزی اقتصادی و مدیریت عملکرد- مسیر بودجه ریزی عملیاتی نوین- خاستگاه بودجه ریزی عملیاتی- دوران نظام طرح ریزی ، برنامه ریزی و بودجه ریزی- تحکیم و پالایش نظام طرح ریزی ، برنامه ریزی و بودجه ریزی- بودجه ریزی خروجی محور و بودجه ریزی عملیاتی نوین- تجربه برخی از کشورها در اجرای بودجه عملیاتی- تلاش های به عمل آمده در زمینه فرهنگ سازی بودجه ریزی عملیاتی- مروری بر مطالعات انجام یافته- مطالعات داخلی- مطالعات خارجی- منابع.


قسمت هایی از این مقاله:

بودجه ریزی عملیاتی فرایندی مستمر است که تمامی مدیران دولتی در همه سطوح در آن مشارکت دارند.

این نوع مشارکت مستلزم وجود حلقه های باز خورد در درون سازمان¬هاست تا مدیران ارشد همواره از امکانات بیشتر و بهتری برای اخذ تصمیمات صحیح تر و اداره بهتر سازمان متبوع خود برخوردار باشند.

بودجه ریزی عملیاتی نهایتا به تخصیص موثرتر منابع در درون وزارتخانه ها و سازمان ها منجر می شود و مدیران را قادر می سازد به نحو موثرتری از منابع اختصاص یافته به سازمان تحت امر خود برای رسیدن به اهداف و نتایجی که برنامه ریزان و سیاستگذاران مدنظر داشته اند بهره برداری کنند (ورمزیار 1385).

بودجه ریزی عملیاتی عبارت است از یک برنامه سالانه به همراه بودجه سالانه که رابطه میان وجوه تخصیص یافته به هر برنامه با نتایج به دست آمده از اجرای آن را نشان می دهد(پناهی 1385).

این نوع بودجه ریزی ، منابع را بر مبنای نیل به نتایج مشخص و قابل سنجش تخصیص می دهد.

بودجه- ریزی عملیاتی ابزاری است که اهداف ونتایچ سرمایه گذاری های مورد نیاز اعم از دولتی و خصوصی ، هزینه برنامه های پیشنهاد شده برای حصول به اهداف و اطلاعات کمی را برای اندازه گیری عملکرد هر عملیات نشان می د هد.

بودجه بندی عملیاتی بودجه ای است که بر اساس وظایف ، عملیات و پروژه هایی که سازمان تصدی آن را بر عهده دارد تنظیم می شود (سعیدی و مزیدی 1385).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.