روش تهیه بودجه سنواتی دولت در ایران ، عقب افتاده و ناقص است و نیاز به اصلاحات اساسی دارد. ساختار بودجه ، اکنون به گونه ای است که به راحتی هزینه ساز است. در شیوه بودجه ریزی رایج در دستگاه های دولتی در ایران ، فعلا حفظ سقف هزینه ها مطرح است
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
32 صفحه
کد:
1765 mg


فهرست عناوین این مقاله:

فلسفه و اهمیت بودجه ریزی عملیاتی در ایران- سیر تحولات نظام بودجه ریزی در ایران- نقش قوه مقننه در بودجه ریزی عملیاتی- الزامات قانونی بودجه ریزی عملیاتی در ایران- مشکلات عمده بودجه بندی دولتی در ایران- روند حال و آینده بودجه ریزی عملیاتی در ایران- مروری بر مطالعات انجام یافته- مطالعات داخلی- مطالعات خارجی- منابع.


قسمت هایی از این مقاله:

روش تهیه بودجه سنواتی دولت در ایران ، عقب افتاده و ناقص است و نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

ساختار بودجه ، اکنون به گونه ای است که به راحتی هزینه ساز است.

در شیوه بودجه ریزی رایج در دستگاه های دولتی در ایران ، فعلا حفظ سقف هزینه ها مطرح است.

یعنی این که ، هر دستگاه بودجه سال جاری خود را معیار قرار میدهد و سپس ، بدون انجام هرگونه ارزیابی از عملکرد خود و این که هزینه واقعی هر واحد از تولید کالا یا خدمات آن عملا چقدر تمام می شود ، با در نظر گرفتن نرخ تورم در کشور و سایر متغیرهای احتمالی در هزینه ها ، درصدی را به درآمدها و هزینه های سال جاری اضافه می کنند و به عنوان پیش بینی بودجه سال آینده خود به دولت ارائه می دهد.

زیان ناشی از روش متداول در این است که اگر دستگاهی در گذشته بودجه زیادتری نسبت به نیازهای واقعی خود از بودجه کل کشور می گرفت ، سال آینده نیز زیادتر خواهد گرفت و به همین اندازه مردم را از برخوردار شدن از کالا و خدمات دستگاه های دیگر با بودجه کمتر ، محروم خواهد ساخت(کرباسیان 1378).

در بودجه دستگاه های دولتی ایران ، استمرار حیات دستگاه ها مطرح است نه ضرورت های واقعی جامعه ، لذا بررسی موضوعاتی از قبیل هدف یا اهداف و فلسفه وجودی و توجیهات قانونی ناظر بر تهیه بودجه و عملیاتی برای دستگاه های دولتی مورد توجه و بازنگری قرار نمی گیرد و به این موضوع پرداخته نمی شود که آیا با توجه به عملکرد دستگاه های دولتی ، که در بودجه مزبور با شفافیت و وضوح کامل تجلی می یابد ، ادامه حیات دستگاه دولتی خاصی به صورت فعلی می تواند نیازهای اجتماعی اعلام شده در اهداف آن را برآورده کند.

به عبارت دیگر هرگز به این امر توجه نمی شود که باید واحد کار دستگاه تعریف شود و بر حسب آن عملکرد دستگاه به عدد و رقم تبدیل گردد و هزینه های واقعی ناشی از هر واحد کار آن دستگاه مورد محاسبه قرار گیرد(کرباسیان 1378).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.