رفتار هزینه¬ها بیشتر در حوزه¬ی حسابداری مدیریت مطرح می¬شود. این شاخه از حسابداری در جهت مقاصد داخلی سازمان‌ها و واحدهای انتفاعی خدمت می‌کند و بر خلاف حسابداری مالی که از طریق اصول و ضوابطی مشخص و از پیش تعیین شده با محدودیت مواجه است، از یک رشته قواعد ثابت و غیر قابل تغییر تشکیل نشده است
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
71 صفحه
کد:
1677 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تحلیل رفتار هزینه¬ها - مدل¬های سنتی رفتار هزینه- چسبندگی هزینه¬ها- مفهوم چسبندگی هزینه¬ها- ملاحظات شخصی مدیریت- تئوری¬های چسبندگی هزینه¬ها- مدیریت سود - تئوری نمایندگی - فرض¬هاي مربوط به مالك (سهامدار)- فرض¬هاي مربوط به نماينده )مدير(-مشكلات نمايندگی- مفهوم مدیریت سود- روش¬های مدیریت سود- مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی اختیاری- مدیریت سود از طریق فعالیت¬های واقعی- فعالیت¬ها و عوامل مؤثر بر دستکاری سود از طریق فعالیت¬های واقعی- انگیزه¬ها¬ی مدیریت سود- چسبندگی هزینه و انگیزه¬های مدیریت سود- پیشینه پژوهش- مروری بر تحقیقات خارجی- مروری بر تحقیقات داخلی- خلاصه¬ای از پژوهش¬های انجام شده- فهرست منابع و مأخذ- منابع داخلی- منابع خارجی.


قسمت هایی از این مقاله:

رفتار هزینه¬ها بیشتر در حوزه¬ی حسابداری مدیریت مطرح می¬شود.

این شاخه از حسابداری در جهت مقاصد داخلی سازمان‌ها و واحدهای انتفاعی خدمت می‌کند و بر خلاف حسابداری مالی که از طریق اصول و ضوابطی مشخص و از پیش تعیین شده با محدودیت مواجه است، از یک رشته قواعد ثابت و غیر قابل تغییر تشکیل نشده است.

روش‌ها و قواعد حسابداری مدیریت برای کمک به سازمان در جهت دستیابی به هدف‌های مورد نظر، از طریق تصمیم‌گیری‌های مطلوب تدوین و اتخاذ می‌شود.

به همین دلیل، روش‌های حسابداری مدیریت باید برای هر یک از سازمان‌ها متناسب با اوضاع و احوالی که دارند، طراحی و به کار گرفته شود.

در واقع حسابداری مدیریت باید خود را با ویژگی‌ها و نیازمندی‌های سازمان مربوط تطبیق دهد.

جوهره مدیریت، تصمیم‌گیری است و تصمیم‌گیری ذاتاً با رویدادهای آتی سروکار دارد.

به همین دلیل، حسابداری مدیریت برخلاف حسابداری مالی که اساساً بر اطلاعات گذشته تمرکز دارد، عمدتاً فراهم‌کننده اطلاعاتی با ماهیت جاری و آتی است.

علاوه بر این، اطلاعات حسابداری مدیریت برای آنکه بتواند مدیران سطوح مختلف سازمان را در تصمیم‌گیری‌ها و ارزیابی‌ها کمک کند، ناگزیر باید به شکل تفصیلی و در اسرع وقت در دسترس قرار گیرد.

نهایت اینکه اطلاعات حسابداری مدیریت هنگامی سودمند واقع می‌شود که مربوط، صحیح، قابل¬اعتماد و در صورت برآوردی بودن، بر رویه‌های صحیح برآورد مبتنی باشد.

تاکید اساسی حسابداری مدیریت بر عرضه اطلاعات برای برنامه‌ریزی و کنترل توسط مدیریت است.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.