خودپنداره بدني در متون مختلف واژه‌هايي چون خودپنداره بدني، تصوير بدني ، ادارك بدني و مفهوم بدني مترادف با هم به كار برده شده اند. از اين مفاهیم كما بيش مشابه هستند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
46 صفحه
کد:
1598 mg


فهرست عناوین این مقاله:

شخصيت- مفهوم خويشتن- انواع خود-خودپنداره- عوامل موثر بر خوپنداره- تقسيم بندي خودپنداره- تعاريف و مدل‌هاي خودپنداره بدني يا تصوير بدنی- تكامل خودپنداره بدني- توانایي ها و فعاليت هاي حركتي و اهميّت آن- شایستگی حرکتی درک شده- ترکیب بدن- مدل ترکیب بدن- رشد سیستم چربی- ترکیب بدنی و فعالیت های بدنی درکودکان و نوجوانان- پیشینه تحقیق- تحقیقات انجام شده در داخل کشور- تحقیقات انجام شده در خارج کشور- منابع فارسی- منابع لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

خودپنداره بدني در متون مختلف واژه‌هايي چون خودپنداره بدني، تصوير بدني ، ادارك بدني و مفهوم بدني مترادف با هم به كار برده شده اند.

از اين مفاهیم كما بيش مشابه هستند، در ذيل به تعدادي از اين تعاريف اشاره مي‌شود: اسميت : «هر شخص يك تصوير ذهني از بدن خودش دارد كه اصلي‌ترين عنصر سازنده شخصيت اوست.

ممكن است فكر كنيد توانايي بدني خوب يا بدي دارد و يا اينكه فردي لاغر، چاق، كوتاه، بلند يا چيزي بين آنهاست.»(اسلامی نسب،1373).

نوليس : «تصوير بدني، دربرگيرنده احساس، رفتار، ارزش‌هاي فرد نسبت به خود بوده و چگونگي به حساب آوردن قيافه و كليه احساسات داخلي هر كسي، تصوير بدني او را تشكيل مي‌دهد.»( اسلامی نسب ،1373).

گورمن : «تصوير بدني، تفكري ذهني است كه يك شخص در هر لحظه از بدن خود دارد.»

خواجه نوري: «تصوير بدني عبارت است از كليه برداشت‌هايي كه شخص از خودش داشته و تصوراني كه ديگران نسبت به او دارند.»(اسماعیل زاده،1391).

در مجموع تصوير بدني، مجموعه‌اي از تصوير وضعيت بدن، شماي نقش بسته و درك شده آن در مغز و ديگر ادراك ها به گرايش ها و احساسات و واكنش هاي شخصي كه هر فرد در مورد بدن خود دارد.

فرد در هر لحظه به وسيله ی ارتباط با بدن خود، از طريق تصوير بدني درحال تعادل است.

تغيير يا اختلال از اين تصوير ذهني، موجب آشفتگي و عدم تعادل رواني در شخص مي‌شود.

تصوير بدني مفهوم وسيعي دارد و براي درك نحوه ارتباط هر فرد با بدن خود مفهوم هاي متعددي ارائه شده‌اند.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.