«کار» در زبان فارسی به معنای شغل است و گاه نیز به فعل آمده است. کار فعلی است که با مشقت توأم باشد. «راغب اصفهانی»، بر این اعتقاد است که هر فعلی که با اراده از حیوان صادر شود کار است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
42 صفحه
کد:
1559 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مفهوم کار- مفهوم فلسفی کار- مفهوم اخلاقی کار- مفهوم اقتصادی کار- وجدان کاری- وجدان کاری در قرآن- وجدان از دیدگاه اندیشمندان اسلامی - ضمانت اجرای احکام وجدانی- عدم بروز وجدان کاری به صورت یک مسأله و مشکل فراگیر سازمانی- عوامل تئوریک و روانی عدم وجدان کار در میان مسلمین 1 - مفاهیم مشابه یا مرتبط با وجدان کاری - وجدان کاری و انضباط- وجدان کاری و روحیه وجدان کاری و کارایی - وجدان کاری و تعهد - عوامل مؤثر بر وجدان کاری - عوامل روانی در وجدان کاری- وجدان کار و بهره وری- تعهد و وجدان کاری- اخلاقیات- اخلاق کار (رفتار اخلاقی در سازمان)- اخلاق در غرب- پیشینه موضوع- پیشینه مطالعات خارجی- پیشینه مطالعات داخلی- منابع فارسی- منابع انگليسي -


قسمت هایی از این مقاله:

«کار» در زبان فارسی به معنای شغل است و گاه نیز به فعل آمده است.

کار فعلی است که با مشقت توأم باشد.

«راغب اصفهانی»، بر این اعتقاد است که هر فعلی که با اراده از حیوان صادر شود کار است.

در اینجا مقصود از کار، کار انسانی است چون حیوانات نیز به کار و کار گروهی می‌پردازند ملاک تمایز کار انسان از کار سایر جانداران، آگاهانه بودن کار انسانی است.

خصوصیت دیگر کار انسان مفید بودن آن است با توجه به این ویژگی اقتصاددانان لیبرال کار را چنین معرفی می‌کنند: «کار عبارت است از استفاده‌ای که انسان از نیروهای مادی و معنوی خود در راه تولید ثروت یا ایجاد خدمات می‌نماید»(میلتون فریدمن،1991).

خاصیت تولیدی بودن نیز در تعریف کار از دیدگاه برخی اقتصاددانان دارای اهمیت است، کار را با توجه به ویژگی تولیدی این چنین تعریف می‌کند: «هر گونه تلاش انسانی خواه تلاش ذهنی، جسمی و معنوی که به تولید کالاهای اقتصادی منتهی شود کار نامیده میشود»(میلتون فریدمن،1991).

«کار، فعالیت انسان به منظور تولید، تغییر شکل یا انتقال اشیاء است، حاصل تلاش مذکور را هم کار گویند»(لنگرودی1370).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.