در طي سال‎ها‎ي مختلف، صورت‎ها‎ي مالي با توجّه به نيازهاي استفاه‌كنندگان تغيير كرده و منجر به تهيّة صورت‎ها‎ي مالي جديدي نيز شده است. «صورت تغييرات در وضعيت مالي» از جمله صورت‎ها‎يي بوده كه در دهة 80-1970 با تأكيد بر سرمايه در گردش جهت ارائة اطلاعات در مورد نقدينگي و توانايي باز پرداخت بدهي‌هاي مؤسّسات تهيّه مي‌شود
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
23 صفحه
کد:
1523 mg


فهرست عناوین این مقاله:

وجه نقد - ماهیت وجه نقد و اهمیت آن در تصمیم گیری‎ها‎ی مالی - صورت جریان وجوه نقد- اهمیت صورت جریان وجوه نقد- طبقه بندی صورت جریان وجوه نقد براساس استاندارد ایران- جریان وجوه نقد آزاد - اهمیت جریان وجوه نقد آزاد- کاربرد جریان وجه نقد آزاد- انواع جریانات وجوه نقد- پیشینه ی تحقیق - پیشینه داخلی- پیشینه خارجی- منابع و مأخذ-


قسمت هایی از این مقاله:

در طي سال‎ها‎ي مختلف، صورت‎ها‎ي مالي با توجّه به نيازهاي استفاه‌كنندگان تغيير كرده و منجر به تهيّة صورت‎ها‎ي مالي جديدي نيز شده است.

«صورت تغييرات در وضعيت مالي» از جمله صورت‎ها‎يي بوده كه در دهة 80-1970 با تأكيد بر سرمايه در گردش جهت ارائة اطلاعات در مورد نقدينگي و توانايي باز پرداخت بدهي‌هاي مؤسّسات تهيّه مي‌شود، امّا اطلاعات اين صورت قادر به ارائة اطلاعات كافي در مورد وجه نقد نبوده است.

لذا با درك اهميّت وجه نقد در سال‎ها‎ي اخير، تهية «صورت گردش وجوه نقد» توسط كشورهاي مختلف انجام شده است.

اولین هدف صورت جریان وجوه نقد تهیه ی اطلاعاتی در ارتباط با دریافت‎ها‎ و پرداخت‎ها‎ی نقدی واحد تجاری در طی یک دوره حسابداری می‎باشد.

دومین هدف آن تهیه ی اطلاعاتی با مبانی نقدی در ارتباط با فعالیت‎ها‎ی عملیاتی، سرمایه گذاری و تامین مالی واحد تجاری است.

بنابراین صورت جریان وجوه نقد گزارشی از دریافت‎ها‎ی نقدی، پرداخت‎ها‎ی نقدی و خالص تغییرات در نتایج نقدی ناشی از فعالیت‎ها‎ی عملیاتی، مالیات بر درآمد، بازده سرمایه گذاری، سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت در طی یک دوره حسابداری است (عالی ور، 1373).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.