مبحث مدیریت سود در سال‌های اخیر از زوایای مختلف توسط محققان حسابداری مورد توجه قرار گرفته است. بخصوص بعد از شنیدن خبرهایی درباره‌ی انجام موارد خلاف قاعده و عرف در حسابداری و به دنبال آن اعلان ورشکستگی شرکت‌های بزرگ تجاری، مدیریت سود نزد استفاده کنندگان از اطلاعات مالی به ویژه سهامداران اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
56 صفحه
کد:
1513 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعریف مدیریت سود- انگیزه‌ها ی مدیریت سود- انگیزه‌های مرتبط با قراردادها- انگیزه‌های سیاسی- امنیت شغلی- انگیزه‌های مالیاتی- پاداش مدیران- ساختار مالکیت- الگوهاي مديريت سود- ابزارها وروش‌های مدیریت سود- تعیین نحوه‌ی عمل حسابداری معاملات به صورت اختیاری- انتخاب اصول حسابداری- تصمیمات اقتصادی اساسی و با اهمیت- تعیین قیمت‌های انتقالی کالاها و خدمات- تعدیل برآوردهای حسابداری- هموار سازی از طریق تخصیص - هموار سازی از طریق طبقه‌بندی- موافقان و مخالفان مديريت سود- ابزارهای مديريت سود از طريق رویدادهای مالی واقعي- مديريت سود از طريق رویداد های مالی واقعي- مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی - فرضیه مبتنی بر ارائه اطلاعات گمراه کننده- فرضيه هاي تحقيقات اثباتي- فرضيه پاداش مديريت- فرضيه بدهي- فرضيه هزينه سياسي- پیشنه تحقیق- تحقیقات خارجی- تحقیقات داخلی- فهرست منابع و مأخذ- منابع فارسي- منابع لاتين


قسمت هایی از این مقاله:

مبحث مدیریت سود در سال‌های اخیر از زوایای مختلف توسط محققان حسابداری مورد توجه قرار گرفته است.

بخصوص بعد از شنیدن خبرهایی درباره‌ی انجام موارد خلاف قاعده و عرف در حسابداری و به دنبال آن اعلان ورشکستگی شرکت‌های بزرگ تجاری، مدیریت سود نزد استفاده کنندگان از اطلاعات مالی به ویژه سهامداران اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به این دلیل که بعد از آشکار شدن اعمال مذکورغالباً ارزش سهام شرکت در بازار کاهش یافته و در حالت افراطی منجر به ورشکستگی واحد تجاری گردیده است.

در اینجا به چند نمونه از این اثرهای خلاف قاعده و عرف اشاره می‌گردد؛ الف) ورشکستگی شرکت‌های بزرگ تجاری از قبیل انرون ، آدلفیا ، ورلد کام ، گلوبال کراسینگ و تایکو به دلیل اعمال مدیریت سود در حجم وسیعی اتفاق افتاده است.

ورشکستگی شرکت انرون را اولین شکست بزرگ مالی در قرن اخیر و بزرگترین شکست در تاریخ اقتصادی دنیا از بدو تأسیس واحدهای تجاری بزرگ دانسته‌اند.

ارزش سهام این شرکت در اواسط سال 2001 به شدت شروع به کاهش نمود و در دسامبر همان سال این شرکت رسماً اعلام ورشکستگی نمود و در این میان، سرمایه‌گذاران، بازار سرمایه و دنیای اقتصاد را مات و مبهوت نمود.

موضوع به قدری مهم بود که در کنگره آمریکا مورد بحث قرار گرفت و مدیران ارشد شرکت و حسابرسان آن تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

ب) در سال 1988 پس از یک انتظار طولانی جهت ارائه صورت‌های مالی، شرکت سان بیم در رابطه با عملکرد مربوط به سال 1977 اختلافی در حدود 65% بین سود واقعی و سود گزارش شده خود اعلام داشت.

این شرکت افزایش حیرت انگیز سود در سال 77 را ناشی از انعکاس غیر واقعی مخارج حاصل از تجدید ساختار در سال 1966 و همچنین شناسایی نابهنگام درآمدها اعلام کرد.

ج) در سال 1988 ارزش بازار سهام شرکت سای بیس بیش از 20% کاهش یافت.

این امر هنگامی اتفاق افتاد که اقدام مدیران مبنی بر گزارش گمراه کننده و غیر واقعی میزان فروش شرکت‌های تابعه ژاپنی افشا گردید.

در قرارداد فروش عنوان شده بود که مشتریان می‌توانند نرم افزارهای خریداری شده را بعداً و بدون پرداخت جریمه عودت دهند.

همانطور که ملاحظه می‌گردد باز هم همانند موارد قبلی دستکاری سود عامل اصلی تمام مشکلات محسوب می‌شود


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.